arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱

جدیدترین ورژن مقایسه موسوی و احمدی نژاد

هیچ استعفا یا تهدید به استعفای دیگری نداشتیم که به اندازه تهدید به استعفای احمدی نژاد پر سر و صدا باشد. برخی از منتقدان احمدی نژاد معتقدند تهدید به استعفای او از جنس استعفای موسوی است. چراکه موسوی می دانست امام (ره) تحول در آن شرایط را به صلاح نمی دانند و احمدی نژاد نیز بر مبنای سخنان برخی از چهره های نظام که در چند ماه اخیر از اصطلاح تحمل کردن احمدی نژاد تا پایان دوران اش سخن می گویند معتقد است می تواند با خیال آسوده از پذیرفته نشدن استعفایش آن را به ابزاری برای فشار به منتقدانش به خصوص در مجلس و قوه قضائیه بدل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در دولت احمدی نژاد موج تغییرات آن قدر ناگهانی و زیاد بود که به واقع نمی توان به طور دقیق مشخص کرد چه کسی استعفا داده و چه کسی مجبور به استعفا شده است.

همشهری ماه نوشت: هیچ استعفا یا تهدید به استعفای دیگری نداشتیم که به اندازه تهدید به استعفای احمدی نژاد پر سر و صدا باشد. برخی از منتقدان احمدی نژاد معتقدند تهدید به استعفای او از جنس استعفای موسوی است. چراکه موسوی می دانست امام (ره) تحول در آن شرایط را به صلاح نمی دانند و احمدی نژاد نیز بر مبنای سخنان برخی از چهره های نظام که در چند ماه اخیر از اصطلاح تحمل کردن احمدی نژاد تا پایان دوران اش سخن می گویند معتقد است می تواند با خیال آسوده از پذیرفته نشدن استعفایش آن را به ابزاری برای فشار به منتقدانش به خصوص در مجلس و قوه قضائیه بدل کند.
گروهی دیگر معتقدند احمدی نژاد خودش نیز به خوبی متوجه شده که سیاست های مدیریتی کابینه اش در حوزه اقتصاد نتوانسته آنچنان که مدعی است نتیجه دهد و از این طریق روی اشتباهات مدیریتی دولتش چشم پوشی می کند.
گروهی دیگر اما بازداشت مشاور فرهنگی وی و شایعه احتمال بازداشت معاون اولش را دلیلی می دانند تا احمدی نژاد تهدید به استعفا کند. از طرفی موافقان احمدی نژاد این تهدید را یک گلایه ساده از سوی احمدی نژاد می دانند.
البته شایعه شده بود که پیش از این نیز در زمان اعتراضش نسبت به تداوم وزارت مصلحی به عنوان وزیر اطلاعات با 11 روز خانه نشینی اش تهدید به استعفا کرده بود. هرچند خود منکر این قضیه است.
مرور تاریخی استعفاهای سیاسی نشان داده ملتهب کردن فضای سیاسی کشور و نگران کردن جامعه از وقایع در حال شکل گیری کمترین نتیجه این اقدامات است.
زمانی که می بینیم اظهارات اخیر احمدی نژاد و تهدید به استعفای او چگونه از سوی رسانه های معاند مورد استقبال قرار گرفته است متوجه می شویم این اظهارات تا چه اندازه با ادعای تلاش برای آرامش داشتن کشور در مغایرت است و سوال اینجاست امروز که کشور ما در جنگی همه جانبه در حوزه اقتصاد به سر می برد که در آن دشمنان می خواهند با ملتهب کردن فضا به خواسته خود برسند، تهدید به استعفا به هر دلیلی چه توجیهی می تواند داشته باشد. آن هم از سوی فردی که در هفت سال گذشته مدعی بوده تنها نیت اش خدمت است و به هیچ چیز جز رفاه و آسایش مردم نمی اندیشد، آیا کمترین برداشت از این سخن در جامعه به وجود آمدن این تصور غلط نمی تواند باشد که نمی گذارند احمدی نژاد وضعیت اقتصاد را سامان ببخشد و تمام کاستی های امروز حاصل توطئه های رقیبان و منتقدان احمدی نژاد است و نه عملکرد رئیس جمهور؟!
رئیس جمهور وقتی می بیند سخنانش در یک کنفرانس مطبوعاتی چه تاثیر مستقیمی بر وضعیت بازار ارز و اقتصادی کشور می گذارد باید پاسخگوی این سوال باشد که چه توجیهی برای چنین سخنانی داشته است.

نظرات بینندگان