arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
تولید مرغ زیاد شد ، قیمت تغییر نکرد ، اما؛

صادرات مرغ مازاد به بازارهای خاورمیانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
افزایش تولید گوشت مرغ در ماه‌های گذشته، تولیدکنندگان را به صرافت صادرات انداخت.

به گزارش انتخاب ، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در کشور با اعلام این مطلب در گفتگو با ایانا گفت: ماهانه 30 هزار تن مرغ مازاد مصرف در کشور تولید شده که توسط شرکت پشتیبانی امور دام جمع‌آوری می‌شود.

محمد یوسفی افزود: ماهانه 100 میلیون جوجه یک‌روزه در کشور تولید و جذب مرغداری‌ها می‌شود و در صورتی که 120 میلیون نیز تولید شود، جذب مرغداری‌ها خواهد شد، ولی برای آن بازار مصرف وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این امر در صورتی است که این اطمینان وجود داشته باشد با شروع صادرات گوشت مرغ در مقطعی نیز باعث بالا رفتن قیمت مرغ در داخل شد، از امکان صادرات جلوگیری نشده یا عوارضی بر آن نهاده نشود.

یوسفی ادامه داد: امروز برای صادرات احتیاج به مشوق صادراتی وجود ندارد و با حمایت برنامه‌ای می‌توان یک صادرات مستمر برای مازاد نیاز داخل داشت.

وی تصریح کرد: قیمت فروش مرغ زنده درب مرغداری کیلویی سه‌هزار تومان است. در صورتی که کمتر از سه‌هزار و 600 تومان برای مرغدار و پنج‌هزار و 500 تومان برای مصرف‌کننده با توجه به در نظر گرفتن هزینه‌های تولید نباید باشد.

فعال بخش خصوصی در پایان یادآور شد: میزان جوجه‌ریزی در مهرماه با پنج میلیون افزایش به 100 میلیون قطعه رسیده و برنامه افزایش آن کماکان وجود دارد و به کمتر از این میزان نخواهد رسید.
نظرات بینندگان