arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱

انتقاد از تجسس در اسرار مردم به اسم نهی از منکر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: عده‌ای به نام امر به معروف و نهی از منکر به خودشان حق می‌دهند که در اسرار مردم تجسس کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم بهرامی در اولین گردهمایی مسئولان امر به معروف و نهی از منکر ارتش در اصفهان با بیان این مطلب تصریح کرد: وظیفه‌ ما برخورد با منکرات آشکار است و اگر کسی در خفا منکری انجام دهد باید با کار فرهنگی و بالا بردن سطح آگاهی‌ها از وقوع آن جلوگیری کنیم.
 
معاون سازمان‌های اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) در این‌باره اشاره کرد و گفت: حضرت در این‌باره می‌فرمایند ای کسانی که به زبان ایمان آورده‌اید، به دنبال لغزش‌های مردم مسلمان نباشید و اسرار را جست‌وجو نکنید. هرکسی که در جست‌وجوی اسرار مردم باشد خداوند هم لغزش‌های او را جست‌وجو و او را رسوا می‌کند.
 
وی اجرای نادرست امر به معروف و نهی از منکر را یکی از دلایل مقاومت و بدبینی مردم و در نتیجه فراموش شدن این دو فریضه مهم در جامعه دانست و اظهار کرد: باید به دنبال روش‌های علمی در اجرای این دو فریضه مهم رفت و با آموزش آمران و ناهیان و همفکری و تعامل بتوانیم روش‌های مناسبی برای برچیدن زشتی‌ها از جامعه ارائه و اجرا کنیم.
 
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح یکی از خصوصیات آمران به معروف را عدالت در امر و نهی عنوان کرد و افزود: آمر به معروف و ناهی از منکر باید حسن نیت و اخلاص داشته باشد و به دلیل اغراض و اختلافات فکری و سیاسی به دنبال تسویه حساب با دیگران نباشد.
 
وی با اشاره به آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: به وجود آمدن اختلافات و بر هم خوردن آرامش جامعه یک بلای عمومی است که در اثر ترک امر به معروف و نهی از منکر ایجاد می‌شود.
 
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: به وسیله‌ این دو فریضه است که کسب‌ها حلال و باندبازی‌ها و فساد از جامعه دور می‌شود.
 
معاون سازمان‌های اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: مومنان در صورتی مشمول رحمت الهی قرار می‌گیرند که امر به معروف و نهی از منکر کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
8
انشالله که حرف های شما گوش شود حاج آقا
نظرات بینندگان