arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱

واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مصطفی افضلی‌فرد نماینده اردبیل با اشاره به بررسی پرونده واردات خودروهای لوکس با استفاده از ارز مرجع در کمیسیون اصل ۹۰ گفت: در این راستا جلسه‌ای با حضور مسئولانی از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، گمرک، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان،‌ دیوان محاسبات،‌ بازرسی کل کشور بانک مرکزی و غیره که جمعا ۳۰ نفر بودند، برگزار کردیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: در این نشست مقرر شد مسئولان به این سوالات پاسخ دهند که چه کسانی ارز مرجع از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند؟ با چه ضابطه‌ای کالا وارد کرده‌اند؟ چگونه ثبت سفارش انجام داده‌اند؟ محاسبات گمرکی آنها به چه صورت بوده است؟ بعد از ترخیص اجناس را چگونه به فروش رسانده‌اند؟ و مابه‌التفاوت خرید از طریق نرخ مرجع و فروش به طریق نرخ آزاد به جیب چه کسانی رفته است؟

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در ادامه خاطرنشان کرد: مقرر شد در جلسه آتی این نشست که تا یکی دو هفته آینده برگزار خواهد شد مسئولان به این سوالات پاسخ دهند.

وی تصریح کرد:‌ البته در این جلسه هم پاسخ‌هایی گفتند به طور مثال رئیس گمرک به نماینده بانک مرکزی گفت سه بار نامه نوشتیم که مبنای واردات خودروها را مشخص کنید که اقدام نکردید و ما به ناچار نرخ مرجع را در نظر گرفتیم.

افضلی‌فرد گفت: مقرر شد گروه‌هایی که از بانک مرکزی ارز مرجع دریافت کردند نیز در این زمینه پاسخگو باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل همچنین اظهار داشت:‌ در اولین نشست مواردی در خصوص علل افزایش جهشی قیمت خودروهای داخلی مطرح شد که باید پیگیری شود.
نظرات بینندگان