arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱

اشتون: به‌زودی با جلیلی دیدار می کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تداوم تحریم ها علیه ایران، درباره نتیجه مذاکرات آتی هسته ای با تهران ابراز امیدواری کرد و گفت که به زودی با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار خواهد داشت.

به گزارش انتخاب ، فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت: آمریکا و اتحادیه اروپا امروز سه شنبه اعلام کردند که به اعمال فشارها بر ایران از طریق تحریم ها ادامه خواهند داد و در عین حال امیدوارند که وعده برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای با ایران بتواند به یک راه حل دیپلماتیک جهت پایان بن بست هسته ای با تهران منجر شود.
 
بر اساس این خبر، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه اعلام کرد که مقامات اروپایی اواخر هفته گذشته با معاونان دکتر «سعید جلیلی» مذاکراه کننده ارشد هسته ای ایران ملاقات داشته اند.
 
اشتون اعلام کرد که او می خواهد به زودی ملاقات مستقیمی با دکتر جلیلی داشته باشد.
 
این خبرگزاری در ادامه نوشت که این دیدار می تواند گامی مهم در راستای از سرگیری مذاکرات میان ایران و قدرت های جهانی با محور برنامه هسته ای تهران باشد.
 
«هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا نیز که همراه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بوسنی است، امروز گفت که فرصت دیپلماتیک برای ایران برای همیشه باز نخواهد ماند.
 
کلینتون همچنین با ادعای اینکه ایران باید اقدامات بیشتری را برای پایان بخشیدن به انزوای بین المللی خود عملی کند، افزود: پیام ما برای ایران روشن است. فرصت برای حل نگرانی های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته ای شما به روشی دیپلماتیک و از بین بردن انزوای شما باز است اما این فرصت نمی تواند همواره و به صورت نامحدود باز باقی بماند. بنابراین، ما امیدواریم که مذاکراتی جدی و با حسن نیت به زودی آغاز شود.
نظرات بینندگان