arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱

گزارش محرمانه ارزی مرکز پژوهش‌ها روی میز سران قوا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاظم جلالی با اشاره به تصویب بندهایی از اصلاحیه قانون انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: مرکز پژوهش های مجلس پیش نویسی از نظرات خود در خصوص اصلاح قانون انتخابات را به کمیسیون شوراها ارائه کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر ، وی افزود: بنده معتقدم نباید در خصوص اصلاح قانون انتخابات بلوا و هیجان در کشور به راه انداخت بلکه باید نگاه کارشناسانه در کشور حاکم باشد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: کمتر فرد مطلع و منصفی در کشور وجود دارد که عنوان کند قانون انتخابات ایرادی ندارد، حال که قانون انتخابات ایراد دارد باید برای اصلاح آن اقدامی انجام داد.

جلالی تاکید کرد: در انتخابات دهم ریاست جمهوری بیش از 1200 نفر نامزد انتخابات شدند در حالی که در انتخابات مجلس شرایطی وجود دارد که تعداد محدودی می توانند نامزد شوند. حال چگونه برای انتخابات ریاست جمهوری شرایط درست وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر کارشناسان و صاحبنظران راه حل بهتری نسبت به طرح کمیسیون شوراها دارند باید ارائه کنند، گفت: در یک جامعه دموکراتیک باید فضای نقد و بررسی جاری باشد تا اگر مشکلی وجود دارد به سرعت برطرف شود.

جلالی در خصوص بندی از اصلاحیه قانون انتخابات مبنی بر اینکه بیش از 100 نماینده باید رجال سیاسی بودن یک نامزد انتخابات را تایید کنند، گفت: این بند از اصلاح قانون انتخابات از برخی قوانین انتخاباتی در دنیا گرفته شده اما معنای آن این نیست که بهترین روش است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در پاسخ به سئوالی درباره نظر شورای نگهبان در خصوص اصلاح قانون انتخابات و مطرح شدن رد این اصلاحیه گفت: دیگران نباید از طرف شورای نگهبان صحبت کنند بلکه این شورا بعد از تصویب کامل این قانون نظر کارشناسی خود را ارائه می کند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره علت سکوت مرکز پژوهش های مجلس در قبال بحران بازار ارز و سکه ضمن رد این موضوع گفت: ما به هیچ وجه قبول نداریم که گزارش های مرکز پژوهش های مجلس در خصوص همه اتفاقات کشور علنی و بدون طبقه بندی ارائه شود.

جلالی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس یک مرکز علمی است و به هیچ وجه وارد هیجانات سیاسی نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مرکز پژوهش های مجلس گزارشی مستند از اتفاقات اخیر بازار ارز و سکه راهکارهای پیشنهادی کارشناسان مرکز تهیه کرده است که در قالب طبقه بندی شده برای دولت، سران قوا و سایر مسئولان عالی رتبه ارسال شده است.
نظرات بینندگان