arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۰۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱

پیمان سپاری ارزی موجب بی‌اعتمادی صادرکنندگان می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن گفت: پیمان سپاری ارزی، نتیجه ای جز بی اعتمادی صادرکنندگان به دولت نخواهد داشت.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت زمزمه احیای دوباره پیمان سپاری ارزی گفت: شیوه پیمان سپاری ارزی در کشور ماقبلا اجرا شده است و در همان شرایط نیز پاسخ مناسبی از این روش برای ارز صادراتی نگرفتیم. حال مشخص نیست زمانی که روشی اجرا و در عمل با شکست مواجه می شود، چه دلیلی وجود دارد که به جای استفاده از روشهای بهتر باز هم بر اجرای همان روش شکست خورده پافشاری کنیم؟

آرمان خالقی افزود: شیوه پیمان سپاری ارزی در دوره جنگ تحمیلی امتحان خود را پس داده است بنا بر این اگر این فرض را بپذیریم که کشور در حال حاضر نیز در حال جنگ اقتصادی است که حتما نیز همین گونه است، می توانیم از راهکارها و روشهای مناسبی برای مدیریت ارزی کشور استفاده کنیم نه شیوه شکست خورده پیمان سپاری ارزی.

وی ادامه داد: پیمان سپاری ارزی نتیجه ای جز بی اعتمادی صادر کنندگان و دور شدن درآمد صادرات از چرخه تولید نخواهد داشت که این اتفاق انگیزه تولید کنندگان و صادر کنندگان را کم خواهد کرد؛ از این رو بهتر است به دنبال راههایی به جز پیمان سپاری بگردیم.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن گفت: معاون اول رئیس جمهور به ما قول داد تا هفته آینده بررسی ها انجام خواهد شد و بدون حضور ما تصمیمی نخواهند گرفت اما ظاهرا پافشاری برخی از دوستان منجر به این شد که بدون در نظر گرفتن عواقب، تصمیم گیری شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صادرکننده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
1
با توجه به سیاست های دولت بنظر میرسد همین اندک صادرات ایران که با شرایط دشوار تحریم انجام میشود هم قطع شود.
نظرات بینندگان