arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
ریيس سازمان نوسازي شهر تهران: امسال به بافت‌فرسوده وام ندادند

وام نوسازي با بهره 27 درصدي!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اعلام خبر افزایش سه برابری بهره بانکی وام نوسازی، از سخت تر شدن روند تشکیل پرونده بانكي متقاضيان نوسازي انتقاد کرد و گفت: با وجود آنکه این وام ارزان قیمت باید پشتوانه نوسازی بافت فرسوده باشد اما تاکنون در سال جاری هیچ یک از مالکان بافت فرسوده موفق به دریافت آن نشده اند.
 
علیرضا جعفری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این باره اظهار کرد: امسال 140 هزار امتیاز وام از سوی دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران اختصاص یافته است که تاکنون آماری از پرداخت هیچ یک از این وام‌ها به دست ما نرسیده است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، جعفری معتقد است: این رویه موجب کاهش 40 درصدی ساخت وسازها در بافت فرسوده شده است.

او ادامه داد: مشکل دیگری که این وام در سال جاری پیدا کرده این است که این وام ارزان قیمت که باید پشتوانه نوسازی بافت‌های فرسوده باشد، با افزایش سه برابری نرخ بهره بانكي مواجه شده است.

او تصریح کرد: بهره وام نوسازی بافت‌های فرسوده باید 9 تا 14 درصد باشد و این در حالی است که امسال این میزان به 23 درصد رسیده و با احتساب هزینه‌های مالی بازگشت وام با نرخ 27 درصد انجام می‌شود، به این ترتیب وام ارزان قیمتی که باید پشتوانه نوسازی بافت‌های فرسوده باشد، گران شده و حتی همین وام هم توسط دولت عملیاتی نشده است.

جعفری با بیان اینکه واجدان شرایط دریافت وام نوسازی بافت فرسوده از سوی شهرداری به بانک‌ها معرفی می‌شوند، گفت: به ‌رغم پیگیری برای ارائه گزارش مستند در مورد آمار وام‌های اعطا شده، تاکنون هیچ گزارش مستندی از سوی دولت در اختیار ما قرار نگرفته است.

او افزود: بر اساس نتایج مراجعات مردمی به دفاتر خدمات نوسازی شهر تهران، امسال هیچ یک از مالکان بافت‌های فرسوده موفق به دریافت وام 20 میلیون تومانی نوسازی نشده‌اند.

او تاکید کرد: این رویه به اعتماد مردم آسیب می‌زند و حتی موجب شده که 40 درصد از مالکانی که موفق به دریافت پروانه شده‌اند، اقدام به ساخت‌وساز نکنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داود شادمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
7
اینجانب در بافت فرسوده آپارتمانی ساختم و هیچگونه وامی بهم ندادند و تعجبم از این است که چرا اینهمه در صدا و سیما در این خصوص تبلیغ میشود و یکی از بنظر من بد اخلاقیهایی که انجام میشود این است که وزارت مسکن شرط پرداخت وام را بعد از تخریب نمودن و سپس فونداسیون اعلام نموده و بعضیها با قرض کردن و خود مستاجر شدن این کار را انجام میدهند ولی در زمان گرفتن وام دستشان در حنا میماند!
نظرات بینندگان