arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱

احمدی نژاد: کسی که از اندیشه امام جدا شود کارش تمام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس جمهور گفت: نقطه تمرکز شیطان جدا کردن اندیشه و دل انسانها از حقیقت امام بوده است و در واقع کسی که از اندیشه امام جدا شود کارش تمام است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، محمود احمدی‌نژاد چهارشنبه شب در مراسم جشن ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان افزود: در آستانه عید غدیر هستیم و این عید بزرگ‌ترین عید بشریت است که متعلق به همه بشریت است.

وی ادامه داد: همه انبیاء الهی و همه زیبایی‌ها در غدیر خلاصه  شده و تضمین رسالت همه پیامبران غدیر است و اگر غدیر نباشد رسالت پیامبران بی معنامی شود پس همه آمده‌اند تا جامعه بشری را با حقیقت غدیر آشنا کنند.

حقیقت غدیر پیوند انسان‌ها با انسان کامل است

رئیس جمهوربا بیان این که حقیقت غدیر پیوند انسان‌ها با حقیقتی به نام انسان کامل است گفت: انسان کامل تجلی همه صفات خداوند است و تجلی اکمل است.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر حتی یک لحظه جهان بدون انسان کامل باشد همه خوبی‌ها در هم خواهد پیچید.

وی خلق انسان کامل را در خور 14 نور دانست و گفت: بقیه مخلوقات به واسطه آن‌ها و به طور فطری به دنبال کمال، جاودانگی و رسیدن به خداوند بودند.

رئیس جمهور تنها راه رسیده به خداوند را از طریق انسان کامل دانست و تصریح کرد: راه دیگری به جزء راهی که خداوند پیش پای ما برای رسیدن به کمال قرار داده است، وجود ندارد.

روز غدیر روز پیوند جان و اندیشه بشریت با حقیقت انسان کامل است

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود روز غدیر را روز پیوند جان و اندیشه بشریت با حقیقت انسان دانست.

رئیس جمهور تصریح کرد: نباید کسی تصور کند که پیامبر گرامی اسلام روز غدیر را برای یک گروه خاص قرار داده است و یا امام نماینده یک گروه است چرا که این تصور ظلم به امام بوده و این شخصیت متعلق به همه بشریت است.

احمدی‌نژاد دسته بندی‌های ساخته شده را متعلق به شیطان دانست و گفت: امام علی (ع) متعلق به همه است و راهی برای بشریت جهت رسیدن به خدا جزء امام وجود ندارد و امام متعلق به همه ملت‌هاست.

رئیس جمهور گفت: امام انسان کامل و تنها راه دسترسی به خداست و ما انسان‌ها مخلوق او هستیم و خداوند نیز خالق ما که تنها راه بالا کشیدن ما به خداوند از طریق امام است.

کسی که از اندیشه امام جدا شود کارش تمام است

احمدی نژاد گفت: نقطه تمرکز شیطان جدا کردن اندیشه و دل انسان‌ها از حقیقت امام بوده است و در واقع کسی که از اندیشه امام جدا شود کارش تمام است.

رئیس جمهور گفت: پیامبران همواره در طول تاریخ مظلوم بوده‌اند و در واقع قدر آن‌ها شناخته نشد و امروز هم امام مظلوم است و نزدیک به 1200 سال است، امام امت همه عالم، همه ناجوانمردی‌ها را دیده اما مظهر لطف خداست و همه را دوست دارد.

وی در ادامه سخنان خود راه نجات امت را بازگشت بشریت به سمت امام امت دانست و گفت: این موضوع خطابی جهانی است و قبیله ای نیست و راه نجات بشریت بازگشت به امام است.

رئیس دولت دهم یادآور شد: هر کس ادعا کند غیر از انسان کامل می‌تواند سعادت بشری را تأمین کند دروغ گوی بزرگ است، چرا که در هیچ دوره ای از تاریخ بدون امام انسان کامل فردی به سعادت نرسیده است.

احمدی نژاد گفت: شیاطین در هیچ دوره تاریخی اجازه نداده‌اند که انسان‌ها به سعادت کامل برسند و در هیچ کجای تاریخ این نکته قابل مشاهده نیست.

رئیس جمهور گفت: همواره ظلم فراوان به امام می‌شود و هر جا ناجوانمردی اتفاق می‌افتد نسبت به امام خداست.

رئیس دولت دهم تصریح کرد: خیلی وقت‌ها افراد در قالب دلسوزی ظلم می‌کنند و امام را به گونه ای معرفی می‌کنند که او مانند ماست.

برخی امام را برای خودشان سپر می‌کنند و نان امام را می‌خورند

احمدی نژاد ادامه داد: بعضی امام را برای خودشان سپر می‌کنند و نان امام را می‌خورند و دعایش را به جان دیگری می‌کنند که این موضوع ظلم به امام است.

رئیس جمهور گفت: زمانی بشریت به سعادت می‌رسد که امام و انسان کامل از مظلومیت خارج شود و آن روز وعده داده شده است و نسیم عطر آن در عالم پراکنده شده است و صاحب عالم، غدیر و وارث امیر المومنین در راه است.

وی امام هادی (ع) را یک انسان کامل توصیف کرد و گفت: در عصر او همه هر چه داشتند از وجود امام بود.

هر کس به دنبال عدالت و کمال آفرینی است امام را معرفی کند

احمدی نژاد گفت: امروز هر کس به دنبال عدالت است و ادعای کمال آفرینی دارد باید به دنبال معرفی امام و حاکمیت امام باشد در غیر این صورت بی راه رفته است.

رئیس جمهور گفت: اکنون بسیاری در تلاطم هستند و می‌گویند ما می‌توانیم عالم درست کنیم این در حالی است که آن‌ها نتوانستند خودشان را درست کنند و هر کس ادعای اصلاح گری دارد شرط درست بودن آن این است که ببینیم چطور به امام دعوت می‌کند.

وی غدیر را روز معرفی انسان کامل دانست و با اشاره به ساخت مسجد جامع اصفهان، افزود: اگر عشق به انسان کامل در رابطه قلبی با آن وجود نداشت محال بود که چنین مسجدی خلق شود.
نظرات بینندگان