arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱

مسئولیت ایجاد اختلاف بر عهده کسانی است که ماجرا را شروع کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس سازمان بازرسی کشور با اشاره به مشاجرات اخیر بین سران قوا گفت: در این مشاجره ها مسئولیت اصلی بر عهده کسانی است که شروع کننده این ماجراها هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی پیش از ظهر پنجشنبه در نشستی خبری در حاشیه شورای قضایی استان فارس در خصوص برخی از اختلافات بین سران قوا و نامه تمکین برادران لاریجانی به رهبر معظم انقلاب گفت: اختلاف بد است و بدتر زمانی است که دشمنان در کمین باشند.

وی با اشاره به یک آیه قرآن پیرامون اختلاف اظهار داشت: بر اساس این آیه قرآن اگر اختلاف پیدا کردید ضعیف می شوید، ما از این جریان متاثر هستیم زیرا از این اختلافات روان جامعه آزرده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: در این مشاجره ها مسئولیت اصلی بر عهده کسانی است که شروع کننده این ماجراها هستند.

وی با اشاره به جواب رئیس قوه قضائیه در خصوص مسائل مطرح شده گفت: در برخی از شرایط پاسخگویی به مسائل مطرح شده اجتناب ناپذیر می شود و جنبه ناچاری پیدا می کند.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به فرمایشات رهبر پیرامون این اختلافات اظهار داشت: با توجه به این موضوع و استقبالی که سران قوه مجریه و قضائیه دارند امیدواریم این فرمایشات رهبر باعث همگرایی و وحدت بیشتر بین سران شود.

وی با بیان اینکه با ایجاد وحدت و همبستگی دشمنان ناکام می مانند، بیان کرد: جامه ما بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد و این وحدت ملی است که رمز عبور از فشارهای دشمنان به شمار می رود.

رئیس سازمان بازرسی کشور در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه "برخی از مردم سئوالهایی در ذهنشان وجود دارد که چرا رئیس جمهور نمی تواند از زندان اوین بازدید داشته باشد"، گفت: باید این سئوال نیز مطرح شود که چه مسئله ای باعث شده که رئیس جمهور به فکر بازدید از زندان بیفتد.

وی گفت: رئیس قوه قضائیه چون ناچار شدند به آن اشکالات و شبهات موجود پاسخ دهند، پاسخی متین و حقوقی را تهیه کرده و به رغم عدم میل و رقبت خودشان پاسخ داده و منتشر کردند زیرا مایل نبودند به این مسئله دامن بزنند فقط برای اینکه بحث نشود که این اشکالات مطرح شده وارد است این کار را انجام دادند.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه اصراری به جواب دادند نداشتند و خودشان این موضوع را بیان کردند، اظهار داشت: الان وقت ماجراجویی و اختلاف افکنی و بهانه گیری نیست، باید بین جامعه مردم رفت آنها گرفتار گرانی، کمبودها، بیکاریها، کاهش تولید و کارآفرینها با دغدغه های زیادی روبه رو هستند و دشمنان هر روز دندان تیز می کنند و وقت این است که با هم یکی شد و کارد دشمن را کند کرد و دندانهای تیز شده دشمن را ناکام گذاشت.

وی گفت: الان وقت آن نیست که با هم اختلاف و کشمکش داشته باشیم بلکه باید با هم وحدت داشته باشیم.

بسترهای فساد اقتصادی باید خشک شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سئوالی دیگر در خصوص پرونده بزرگ فساد مالی و اطلاع رسانی در خصوص پرونده های فساد اقتصادی گفت: این ادعا پیرامون اینکه کسی با فساد مبارزه نکرده ادعای ناروایی است، خوشبختانه دستگاه قضایی و مجاری مربوطه پرونده های بسیار بزرگ از مفاسد اقتصادی را رسیدگی کرده که نمونه بازر آن هم پرونده معروف به سه هزار میلیاردی است.

وی با بیان اینکه پرونده فساد سه هزار میلیاردی خیلی سخت بوده، بیان کرد: حجم آن بسیار بزرگ بوده، افراد قدرتمندی هم در این پرونده حضور داشتند، سنگ اندازیهای زیادی در این پرونده شد که قوه قضائیه با هوشمندی و قدرت به آن رسیدگی کرد.

رئیس سازمان بازرسی کشور ادامه داد: عوامل دادرسی و عوامل تهیه کننده این پرونده کاربزرگ و قابل تقدیری انجام دادند.

وی گفت: پرونده های دیگری نیز که عوامل بزرگی در آنها نیز هستند در جریان رسیدگی است اینکه فضاسازی کنیم و آدرس این طرف و آن طرف بدهیم این موضوعات ماجراجوییهای سیاسی است که برای شعارهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: یکی از مشکلات اساسی ما بسترهای فساد است که باید خشک شود و باید این موضوع مورد نظر قرار گیرد اما همکاری کمی صورت می گیرد.

دلایل افزایش قیمت طلا و ارز

رئیس سازمان بارزسی کشور در پاسخ به سئوال دیگری پیرامون افزایش قیمت ارز و طلا در کشور گفت: این دو موضوع یک مقوله اقتصادی و کاملا فنی است که صدها کارشناس اقتصادی و صاحب نظر بر روی آن نظر می دهند.

وی افزود: در حال حاضر صدها کارشناس و صاحب نظر پیرامون این موضوع مسائلی را مطرح کرده و همگی یک اتفاق نظر در رابطه با علل افزایش ارز و طلا داشته و آن این است که آن تحمیل هایی است که از سوی خارج به ما وارد می شود که تحریم نمونه ای از آن است.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: این مسائل اقتصادی به صورت طبیعی پیامدهایی را دارند که خواه ناخواه در زمان تحریم با آن روبه رو می شویم.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات در خصوص افزایش قمیت ارز و طلا مربوط به میزان منابع و مصارف است، عدم تنظیم این دو مقوله در کشور و ایجاد کمبود و تزریق منابع بدون تعریف اقتصادی موجب افزایش نقدینگی شده و برخی از نقدینگیها بدون پشتوانه طبیعی است که باعث ایجاد گرانی شود.

رئیس سازمان بازرسی کشور ادامه داد: این موضوعات باعث گرانی طلا و ارز و کاهش ارزش پول ملی شده است.

وی همچنین با اشاره به نقش تولید در گرانیها بیان کرد: تولید نقش مهم و برجسته ای در تنظیم بازار و تعادل قیمتها دارد، زمانیکه به بهره وری در تولید روی آوریم باعث می شود که در بازار عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: در حال حاضر تولید با چالش روبه رو است و این باعث شده بازار ارز و گردش پول دچار نوسان شود.

وی گفت: در حال حاضر طلا و ارز به کالایی برای ذخیره سازی تبدیل شده و بسیاری از مردم به این سمت رو آروده زیرا بر این باورند که پول ارزشی ندارد.

رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: گزارش مربوط به موضوعات و مسائل گرانی به بانک مرکزی، نهاد ریاست جمهوری، مجلس و... اعلام شده است.

وی نقش سودجویان را در گرانیها بی تاثیر ندانست و بیان کرد: این افراد مجالی پیدا کرده اند که از این مسائل سوء استفاده کنند.

کاندیداتوری خود برای ریاست جمهوری را اعلام می کنم

وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا کاندیدای ریاست جمهوری می شود، بیان کرد: این موضوع را در وقت مناسب و به موقع اعلام می کنم.
نظرات بینندگان