arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱

طرح سوال از رئیس جمهور 85 امضا دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور با ۸۵ امضا از حدنصاب نیفتاده است، افزود: براساس آیین‌نامه، هیات رئیسه باید در نشست علنی آینده یعنی روز یکشنبه طرح سوال را اعلام وصول کند.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خانه ملت درباره آخرین وضع طرح سوال از رئیس جمهور تصریح کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گزارش نهایی خود را از نشستی که با نمایندگان رئیس جمهور داشت

به هیات رئیسه ارائه داد و هیات رئیسه موظف است به آن رسیدگی کند. نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور از حدنصاب نیفتاده و تا به این لحظه تعداد امضاکنندگان ۸۵ نفر بوده است، بدین ترتیب طرح سوال از رئیس جمهور روز یکشنبه باید اعلام وصول شود.

وی با بیان اینکه پس از اعلام وصول طرح سوال از سوی هیات رئیسه پس گرفتن امضاها در روند کار تاثیری نخواهد داشت، ادامه داد: پس از اعلام وصول، رئیس جمهور موظف است ظرف مدت یک ماه پس از اعلام برای پاسخگویی به نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شود. این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: البته اگر نمایندگان تقاضا کنند جلسه علنی طرح سوال به جلسه غیرعلنی تبدیل می‌شود، اما اعتقاد بنده این است که ما باید مسائل و معضلات کشور را به صورت شفاف با مردم در میان بگذاریم.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: با اصلاحاتی که در آیین‌نامه داخلی مجلس صورت گرفته است، انتظار می‌رود طرح سوال از رئیس جمهور به سرنوشت طرح سوالی که در مجلس هشتم انجام شد دچار نشود، چرا که پس از سخنان رئیس جمهور علاوه بر صحبت کردن نماینده سوال‌کنندگان رای‌گیری برای قانع شدن آنها صورت می‌گیردو همچنین در صورت قانع نشدن نمایندگان موارد تخلف رئیس جمهور به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.
نظرات بینندگان