arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱

علی لاریجانی: آماده کمک به دولت هستیم

لاریجانی با اشاره به اهمیت دولت و مجلس برای حل مشکلات کشاورزان گفت: ما در مجلس مصوب کردیم تا 10درصد صندوق توسعه ملی به صورت ریالی به کشاورزان اختصاص داده شود و این یک استثنا بود. اکنون هم شنیده‌ام که توزیع تسهیلات به کشاورزان و دامداران در استان‌ها آغاز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت تلاش خود را برای حل مشکلات انجام می‌دهد و مجلس نیز آماده کمک به قوه مجریه است، گفت: با وحدت کلمه مسئولان نظام از گردنه‌ها و سنگلاخ‌ها عبور خواهیم کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای فریدون شهر که صبح امروز (جمعه) در محل دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه تفکر ولایی در غدیر خم سامان یافته است، افزود: یکی از مفاهیمی که غدیر دارد مجاهدت، شهادت‌طلبی و زندگی سرافرازانه است.

وی با بیان اینکه شهدا در مقامی هستند که رسول اسلام(ص) می‌فرماید که اگر پیامبران سواره به آنها برسند به احترامشان پیاده می‌شوند، گفت: باید توجه داشته باشیم که این عنصر مجاهدت است که سرافرازی هر ملتی را فراهم می‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه شهدا نیازی به برگزاری یادواره ندارند و این ما هستیم که به گرامیداشت شهدا نیاز داریم، تصریح کرد: اگر کسی بخواهد زندگی سرافرازانه و عزتمند داشته باشد باید اهل مجاهدت باشد تا با صلابت زندگی کند. منتهی زندگی مجاهدانه هزینه‌هایی دارد که باید آن را تحمل کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها پیام غدیر جانشینی امیرالمؤمنین نبود، گفت: ولایت تنها حکومت نیست، انسانی که ولی نداشته باشد گمراه است. ولایت در عالم تکوین و تشریع اگر درک شود همه انسان‌ها به سمت آن سوق پیدا می‌کنند.

لاریجانی با بیان اینکه امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه بارها بر اهمیت جهاد اشاره کرده است، خاطرنشان کرد: امام معصوم می‌فرماید هرکه در درلش حب جهاد نداشته باشد از این دنیا با نفاق خواهد رفت و حضرت علی نیز می‌فرماید اگر کسی حب جهاد در دل نداشته باشد خداوند بصیرت را از او می‌گیرد چرا که بصیرت لزوماً به خواندن نیست بلکه به یافتن است.

لاریجانی با بیان اینکه حضرت امیر(ع)، راه سعادت و عزت خود را برای امتش ترسیم کرده است، گفت: امام راحل ما به تبعیت حضرت امیر(ع) راه انقلاب اسلامی را مشخص کردند، امام فرمودند که باید وحدت کلمه داشته باشیم، اهل مجاهدت باشیم و استکبارستیز باشیم. استکبارستیزی خصوصاً در رابطه با آمریکا خیلی مهم است و ما باید به آن توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امام ولایت را به عنوان نظریه اصلی حکومت مطرح کرده‌اند و ولایت فقیه ذیلی از ولایت است،‌اظهار داشت: سختی‌های چند ماه اخیر که ملت ایران متحمل شده است از افزایش خشونت آمریکا با انقلاب ایران حکایت دارد. اینکه آمریکایی‌ها علیه ملت ایران حرف‌های درشت می‌زنند عظمت جایگاه ایران را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ملت ایران با انقلاب خود علیه شرق و غرب قیام کرد، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی دو قطب در دنیا وجود داشت که می‌گفت همه ملت‌ها یا باید با شرق باشند یا با غرب. اما ملت ایران شعار نه شرقی نه غربی را سر می‌داد؛ شعار نه شرقی و نه غربی ملت ایران، ‌غرب و شرق را در مقابل ملت ایران قرار داد و بر همین اساس بود که در جنگ تحمیلی هم شوروی به صدام کمک می‌کرد و هم آمریکا. شوروی تجهیزات زرهی به آمریکا می‌داد، آمریکایی‌ها آواکس می‌دادند و فرانسوی‌ها به نوع دیگری به صدام کمک می‌کردند.

لاریجانی افزود: بعد از فروپاشی شوروی آمریکایی‌ها احساس بالندگی کردند و تصور کردند که می‌توانند نظام تک‌قطبی را در جهان حکم‌فرما کنند. در آن زمان 70 دانشمند بزرگ اطلاعیه دادند و گفتند تبعیت از آمریکا پایان تاریخ است و همه باید از آمریکا تبعیت کنند؛ آنها تئوری اقدام پیشگیرانه را مطرح کردند و گفتند اگر کسی زیر بار آمریکا نرود مورد هجمه آمریکا قرار خواهد گرفت، بر همین اساس بود که به عراق و افغانستان حمله کردند و جنگ سی وسه روزه را به راه انداختند.

لاریجانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواستند حزب‌الله را از پا بیاندازند تا شرایط منطقه تغییر کند، اظهار داشت: بنده فکر می‌کنم جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که در مقابل آمریکا استراتژی درستی را به کار گرفت. برخی کشورهای عربی دنبال آمریکا راه افتادند و برخی کشورهای اروپایی نیز تسلیم آمریکا شدند اما فقط ایران بود که تسلیم آمریکا نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکست آمریکا در خاورمیانه گفت: آمریکایی‌ها به افغانستان و عراق لشگرکشی کردند و بعد از اینکه یک میلیون کشته و زخمی در عراق به جا گذاشتند، عراق را ترک کردند و الان نیز می‌گویند یک سال دیگر افغانستان را ترک خواهیم کرد؛ بحث ما این است چطور شما که برای مقابله با تروریست‌ها به افغانستان حمله کردید بعد از 11 سال هیچ کاری نکردید و اکنون با تروریست‌ها فالوده می‌خورید.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها بعد از شکست‌های پیاپی در مقابل ملت ایران به جنگ اقتصادی با ایران روی آورده‌اند گفت: ما از این گردنه عبور خواهیم کرد اگر مثل گذشته روحیه مجاهدانه داشته باشیم، ولایت‌پذیر باشیم و تدابیر رهبری را به درستی اجرا کنیم با وحدت کلمه از این سنگلاخ با موفقیت عبور خواهیم کرد.

لاریجانی با اشاره به مشلکات اخیر اقتصادی تصریح کرد: دولت محترم تلاش خود را برای حل مشکلات اقتصادی می‌کند، مجلس نیز در حال تلاش برای حل مشکلات است، منتهی ما باید از افراد صاحب‌نظر در حوزه مسائل اقتصادی استفاده کنیم و از آنها مشورت بگیریم چرا که مشورت راهی است که اولیای دین به ما نشان داده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای حل مشکلات اقتصادی توجه به تولید ملی را توصیه کرده است افزود: ما از واردات بی‌رویه ضرر کرده‌ایم اگر به تولید داخل توجه کنیم مشکل اشتغال و تورم حل خواهد شد.

لاریجانی از حمایت مجلس و دولت از بخش کشاورزی و دامداری سخن گفت و افزود: اگر مقام معظم رهبری فرمودند باید اقتصاد مقاومتی داشته باشیم بنابر این برای مقاومتی کردن اقتصاد باید در حوزه کشاورزی و محصولات دامی خودکفا شویم تا بتوانیم مشکل تولید داخل را حل کنیم.

وی استفاده از ظرفیت‌های داخلی را لازمه عبور از گردنه‌های اقتصادی دانست و گفت: شکوفایی استعدادهای داخلی امری است که باید مهم شمرده شود. دولت محترم در حال تلاش است و ما نیز کمک خواهیم کرد تا حرکت به جلوی کشور شتاب بگیرد.

لاریجانی با اشاره به اهمیت دولت و مجلس برای حل مشکلات کشاورزان گفت: ما در مجلس مصوب کردیم تا 10درصد صندوق توسعه ملی به صورت ریالی به کشاورزان اختصاص داده شود و این یک استثنا بود. اکنون هم شنیده‌ام که توزیع تسهیلات به کشاورزان و دامداران در استان‌ها آغاز شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس برای متوقف شدن فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: ما تلاش می‌کنیم تا مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها از امسال به سال آینده موکول شود، چرا که احساس می‌کنیم در شرایط کنونی تحمل مردم افزایش گاز، برق و آب را ندارد و باید یک سال صبر کنیم تا فضای اقتصادی آرام شود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه مجلس تلاش خواهد کرد در بررسی لایحه بودجه 92 توجه ویژه‌ای به کشاورزان داشته باشد، اظهار داشت:‌ انتظار می رود مردم و کشاورزان به صورت تعاونی فعالیت‌های خود را آغاز کنند تا دولت به آنها کمک کند چرا که دولت نمی‌تواند در کار تولید موفق باشد مگر اینکه مردم وارد صحنه شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی وحدت بین صفوف مردم و مسئولان را عامل مهمی برای مقابله با تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بحثی که رهبر معظم انقلاب درباره وحدت به مسئولان فرموده‌اند یک حقیقت مسلم است. لازم است گروه‌های مختلف مردم مثل گذشته وحدت خود را حفظ کنند، البته مسئولان نیز باید به وحدت خود توجه داشته باشند و هر قوه‌ای فعالیت خود را در چارچوب قانون اساسی انجام بدهد؛ قوه مجریه وظیفه دارد خدمت‌رسانی کند، قوه مقننه هم باید نظارت کند تا مسئولین کارشان را درست انجام دهد و در نهایت قوه قضاییه نیز برای اجرای عدالت وظیفه دارد.

وی تأکید کرد: قوه مقننه حتماً به دولت کمک خواهد کرد تا در کارهایش موفق باشد اگر دولت نیاز به قانون داشته باشد می‌تواند از مجلس کمک بگیرد تا مجلس در چارچوب رهنمودهای رهبری معظم انقلاب به قوه مجریه کمک کند.

وی افزود: البته مجلس وظیفه دارد اگر مسئولی یا وزیری تخلف کرد برخورد کند. سؤال و استیضاح باعث اقتدار ملی می‌شود. البته نمی‌خواهم بگویم مجلس حتما از این ابزارها استفاده کند اما اگر نیاز باشد باید از ابزارهای نظارتی استفاده شود.

لاریجانی در پایان به وحدت و همگرایی بین مسئولان نظام تأکید کردو گفت: با وحدت کلمه مسئولان قطعاً‌ از گردنه‌ها عبور خواهیم کرد و انشالله آمریکا از ملت ایران شکست خواهد خورد.
نظرات بینندگان