arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۶۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱

فوتبالیست های خارجی ایران را ترک می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه "سان دیلی" نوشت: به دلیل بالا رفتن قیمت ارزهای خارجی در ایران ، باشگاه های فوتبال این کشور در زمینه پرداخت مبلغ قرار دادهای خود به بازیکنان خارجی دچار مشکل شده اند.

به گزارش عصر ایران این گزارش به نقل از یک خبرنگار ورزشی در ایران می نویسد: افت ارزش ریال در برابر دلار در 10 ماه گذشته باشگاه های فوتبال ایران را که بودجه شان با ریال بسته می شود در تنگنای پرداخت مبلغ قرار داد به بازیکنان خارجی قرار داده است.

بر اساس این گزارش حتی باشگاه بزرگی چون استقلال با این مشکل دست و پنجه نرم می کند و " فابیو جانواریو " بازیکن برزیلی تیم استقلال اخیرا در صفحه فیسبوک خود با عذرخواهی از طرفداران تیم استقلال نوشت که دیگر به ایران باز نمی گردد.

باشگاه استقلال نتوانسته است پس از گذشت 4 ماه از آغاز لیگ برتر حقوق این بازیکن برزیلی را پرداخت کند.

بر اساس این گزارش "جانواریو" و " رودریگو توزی " دیگر بازیکن برزیلی تیم استقلال قرار است از باشگاه استقلال به فیفا شکایت کنند.

این گزارش از خروج "فریدون زندی" دیگر هافبک تیم استقلال از کشور و قرارداد او با یک تیم فوتبال قطری به عنوان یکی دیگر از نشانه های مشکلات تیم های فوتبال ایرانی در پی افزایش قیمت ارز نام می برد.

دیلی سان به نقل از خبرگزاری ایسنا نیز گزارش می دهد که بحران قیمت ارز در ایران حتی در ماه های آینده مساله قرار دادهای تیم های ایرانی با مربیان خارجی را نیز تحت الشعاع قرار داده و مشکلات زیادی در پی خواهد داشت.

افزایش قیمت دلار در ایران علاوه بر مشکل خروج بازیکنان خارجی از این کشور می تواند انگیزه بازیکنان ایرانی برای بازی و انعقاد قرارداد با تیم های خارجی را نیز افزایش دهد.

بر این اساس بسیاری از بازیکنان ایرانی فعال در لیگ نیز ترجیح می دهند به جای بازی در تیم های ایرانی و دریافت حقوق به ریال ، در باشگاه های خارجی به ویژه درکشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بازی کنند تا هم مبالغ هنگفتی بگیرند و هم از تمرینات و امکانات بالنسبه بهتر آنها برخوردار شوند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
0
16
:)
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
5
28
این فوتبالی های وطنی چه گلی سر ما زندند که خارجی هاش یزنند؟چرا ارز مملکت در این شرایط بحرانی خرج توپ لگد کردن خارجی ها شود؟
مجیدپرسپولیسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
31
26
باید مینوشت بازیکنان خارجی از استقلال میروند! اونام که فهمیدند که استقلال تیم بدرد بخوری نیست زود پول رو بهانه کردند و پا به فرار گذاشتند!! فقط عشق است پرسپولیس!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
1
2
چه بهتر
نظرات بینندگان