arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱

انتقاد عفو بین‌الملل از اعدام سربازان ارتش سوریه به دست مخالفان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عفو بین‌الملل کشتار سربازان سوری بعد از به اسارت گرفتنشان از سوی گروه‌های مسلح در ادلب را محکوم و اعلام کرد که کشتار اسیران در جنگ یک جنایت جنگی به شمار می‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عفو بین‌الملل اعلام کرد: در صورتی که درستی و صحت فیلم ویدئویی منتشر شده در یوتیوب که در آن مخالفان مسلح سربازان نظامی را بعد از به اسارت گرفتن به قتل رساندند، ثابت شود این فیلم نشان‌دهنده آن است که یک جنایت جنگی رخ داده است.

روز پنجشنبه، یک فیلم ویدیوئی در شبکه‌های اینترنتی انتشار یافت که در آن، گروهی از مخالفان مسلح حکومت سوریه پس از ضرب و شتم افرادی که ظاهرا از نظامیان و شبه نظامیان دولتی اسیر هستند، آنان را با شلیک گلوله به قتل می‌رسانند.

در فیلم منتشر شده در اینترنت، گروهی افراد مسلح، ظاهر از اعضای تشکل النصره، دیده می‌شوند که 10 اسیر جنگی را وادار می‌کنند در محلی شبیه به یک پاسگاه ایست و بازرسی ویران شده، روی زمین دراز بکشند.

سپس افراد مسلح، با لگد به مضروب کردن اسیران می‌پردازند و در صحنه بعد، همه را به گلوله می‌بندند.

در همین راستا "آن هریسون"، معاون مدیر برنامه‌های خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل، خاطرنشان کرد: این فیلم غیر انسانی نشان‌گر آن است که جنایت جنگی در حال اجراست و این فیلم نادیده گرفتن قوانین انسانی بین‌المللی را از سوی گروه‌های مسلح نشان می‌دهد.

وی بر تداوم انجام تحقیقات درخصوص این حادثه تاکید کرد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه از کشته شدن دست‌کم 28 سرباز سوری در حمله‌های افراد مسلح به ایست‌های بازرسی نیروهای نظامی در شمال کشور خبر داد.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: در حمله افراد مسلح از گردان‌های مختلف به سه مرکز ایست بازرسی در غرب و شمال شهر سراقب در مسیر سراقب – اریحا، دست‌کم 28 تن از نیروهای نظامی کشته شدند.
نظرات بینندگان