arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱

9 میلیون و 719 هزار نفر در ایران بیسوادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور به آخرین آمار بیسوادی در کشور اشاره کرد و گفت: 9 میلیون و 719 هزار نفر در کشور، خود را بیسواد مطلق اعلام کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس ، علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور به آخرین آمار بیسوادی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: براساس آنچه از سرشماری سال 90 اعلام شده است، 9 میلیون و 719 هزار نفر در کشور، خود را در گروه سنی بالای 6 سال، بیسواد مطلق اعلام کردند.

وی با بیان اینکه حدود 3 میلیون و 456 هزار نفر از این تعداد در گروه سنی 10 تا 49 سال هستند، افزود: از آن جهت سن 10 تا 49 سال با اهمیت است زیرا این افراد جمعیت مولد جامعه هستند.

باقرزاده ادامه داد: مقرر شده است در طول 5 سال آینده افراد باید مهارت‌های پایه سواد شامل خواندن، نوشتن، حساب کردن و روخوانی قرآن را یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه شاید آمار افراد بیسواد به نسبت به جمیعت کشور عدد زیادی نباشد، گفت: این عدد حدود 6.8 درصد جمعیت کشور است؛ ولی به لحاظ جمعیت نسبت به کشورهای منطقه باید سطح سواد را افزایش دهیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور بیان کرد: باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی برنامه‌ریزی کنیم تا این جمعیت را باسواد کنیم منتهی الزاماتی است؛ در طول چند سال گذشته فعالیت سوادآموزی مورد توجه جدی نبوده و باعث شده است جمهوری اسلامی ایران در اجرای برنامه خود در بخش نهضت سوادآموزی موفقیت لازم را نداشته باشد.

وی افزود: یکی از این اقدامات، در اختیار داشتن فهرست اسمی افراد بیسواد است که باید مرکز آمار به عنوان مرکز رسمی آمار کشور به سازمان نهضت سوادآموزی که مسئول ریشه‌کنی بیسوادی است، مشخصات افراد بیسواد را ارائه دهد.
نظرات بینندگان