arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱

لاریجانی: مجلس به فکر حل مشکلات ملت است و با کسی مسامحه نمی کند

لاریجانی ادامه داد: امروز دستورات مقام ولایت بر همگان روشن است. نخست خدمت صادقانه وبی ریا و بی منت در جهت رونق تولید کشور و ساماندهی به وضعیت معیشت مردم وجلوگیری از گرانی، دوم همکاری و تعامل سه قوه در چارچوب وظایف قانونی خویش بر مدار وفق و مدارا و سوم بهره جستن از عقل جمعی برای برنامه ریزی توسعه و ثبات اقتصادی و آرامش سیاسی و پرهیز از کشاندن اختلاف نظرهای درمسیر التهابات سیاسی عمومی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس با تبعیت از فرمایشات رهبری تلاش خواهد نمود با پرهیزاز مجادلات کم بهره در راستای حل مشکلات ملت حرکت کند و البته دراین راه با کسی مسامحه نخواهد داشت. مسئولان باید درچارچوب اختیارات قانونی دررفع نیازهای ملت در مجلس پاسخگو باشند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، در ابتدای جلسه روز یکشنبه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک عید غدیر خم و تشریح مقام امام علی (ع) از فضای تندروی وهابیت انتقاد کرد و  گفت: این تند روی ها وجهه گفتگوی علمی را تخریب کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیشترین نفع از این کشمکش ها را استکبار جهانی می برد که به دنبال تفرقه دنیای اسلام است. اینجاست که اهمیت فرمایشات امام درک می شود که وحدت دنیای اسلام را مبنای تفکر بیداری دنیای اسلام قرار دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از ملت ایران به دلیل بزرگداشت روز 13 آبان تصریح کرد: ملت ایران دراین روز با اقدام به موقع خود استقامت خویش را در مقابل رفتارهای ماجراجوایانه آمریکا نشان دادند و عیان نمودند که در مقابل هیمنه دروغین جباران مدرن از سپر آهنین مجاهدت برخوردارند که این سنت علوی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت ایران در مکتب ولایت لباس شرافت و سرافرازی  را در پناه تفکر جهادی به تن نموده اند و امروز همین ویژگی باعث بیداری ملت های منطقه در مقابل ساست سازی آمریکا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنرانی امروز خود در خصوص حوادث اخیر کشور سوریه گفت: حوادث اخیر کشور سوریه آنقدر وحشتناک و غیر انسانی توسط معرضین دست ساز غرب با پول های کشورهای عافیت طلب منطقه صورت گرفت که آمریکا را به خاطر افکار عمومی مجبور شدند سهم خود را از این گروهک ها جدا کنند ولی کیست که نداند ا ین گروهک ها با حمایت امریکا وغرب و برخی کشورهای  منطقه با سلاح آنها دست به کشتار مردم سوریه زده  اند آن هم با این روش ها وقیحانه.

لاریجانی ادامه داد: هرچه آمریکا و غرب این تزویر سیاسی را ادامه دهند در اندیشه ملت ها مکر آنها رنگ باخته و شجاعت ملت ها  افزایش یافته است و انشاء الله خداوند ملت سوریه را  از این دجالهای بی آبرو نجات دهد.

وی در قسمت دیگر از سخنرانی خود را ضمن تشکر از نصایح مقام معظم رهبری اظهار داشت: این نصایح بسیار به موقع فضای سیاسی کشور ار در مسیر صحیح هدایت نمود این واقعه نشان داد که ملت و حکمرانان درتبعیت از ولایت کمال یابند.

لاریجانی ادامه داد: امروز دستورات مقام ولایت بر همگان روشن است. نخست خدمت صادقانه وبی ریا و بی منت در جهت رونق تولید کشور و ساماندهی به وضعیت معیشت مردم  وجلوگیری از گرانی، دوم همکاری و تعامل سه قوه در چارچوب وظایف قانونی خویش بر مدار وفق و مدارا و سوم بهره جستن از عقل جمعی برای برنامه ریزی توسعه و ثبات اقتصادی و آرامش سیاسی و پرهیز از کشاندن اختلاف نظرهای درمسیر التهابات سیاسی عمومی آن هم با بهره جستن از احساسات مردم که رهبر انقلاب اینگونه کارها را خیانت خواندند.

وی با بیان اینکه در این راه روش خلوص نیت و انجام وظایف در چارچوب قانون فضای سالم برای ایجاد همگرایی را فراهم می آورد تصریح کرد: امیدواریم اندیشه های سالم در همه قوا  در پرتو اندیشه ولایت به کمال برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی با تبعیت از فرمایشات رهبری تلاش خواهد نمود با پرهیزاز مجادلات کم بهره در راستای حل مشکلات ملت حرکت کند و البته دراین راه با کسی مسامحه نخواهد  داشت. مسئولان باید درچارچوب اختیارات قانونی دررفع نیازهای ملت در مجلس پاسخگو باشند.
نظرات بینندگان