arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱

انتقاد شدید زاکانی از لایجانی: می‌توانست سوال را منتفی کند‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد از عملکرد لاریجانی و دیگر اعضای هیئت رئیسه مجلس گفت: پاسخ سؤال برای ما مشخص است و نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه به مشکلات اضافه خواهد شد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، علیرضا زاکانی سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران درباره قرائت طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: فراکسیون اصولگرایان مجلس اتفاقاتی که در جلسه امروز مجلس رخ داد را پاسخ شایسته به هشدارهای رهبر معظم انقلاب نمی‌داند.

وی با بیان اینکه متاسفانه طرح سؤال از رئیس جمهور که امروز در جلسه قرائت شد بیشتر جنبه سیاسی دارد، تاکید کرد: اگر رئیس مجلس می‌خواست که طرح سؤال را منتفی کند می‌توانست چنین کاری بکند مثل کاری که در موضوع استیضاح وزیر ورزش انجام داد.

زاکانی با بیان اینکه فراکسیون اصولگرایان برای منتفی کردن طرح سؤال از رئیس جمهور بیش از 40 نماینده را منصرف کرده بود، تصریح کرد: اگر راه هیئت رئیسه معطوف به حل مشکل بود، منتفی کردن طرح سؤال کار سختی نمی‌توانست باشد. گرچه سؤال حق نمایندگان است؛ اما ما می‌گوییم سؤال و پاسخ آن مشخص است.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه پاسخ سؤال برای همه معلوم است، خاطرنشان کرد: راه حل مشکلی که نمایندگان آن را مطرح می‌کنند تفاهم و همدلی است و راه حل سؤال از رئیس جمهور موجب برطرف کردن مشکل نخواهد شد و البته به مشکلات نیز اضافه خواهد شد.

زاکانی تصریح کرد: هیئت رئیسه می‌توانست موضوع طرح سؤال را به اشکال مختلف از جمله ماده 236 آئین‌نامه داخلی مجلس قرار ‌دهد چرا که سؤال به صورت آشکارا مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی افزود: فراکسیون اصولگرایان از هیئت رئیسه خواست طرح سؤال را تا آخرین زمان جلسه علنی امروز قرائت نکند اما هیئت رئیسه سؤال را اعلام وصول کرد، چرا که ماتلاش می‌کردیم برخی نمایندگان را از طرح سؤال منصرف کنیم.

زاکانی درباره ادعای آبستراکسیون کردن مجلس توسط فراکسیون اصولگرایان گفت: نظر عمومی فراکسیون اصولگرایان درباره خروج از مجلس اعلام نشد اما ما به دنبال راه‌های بهتری بودیم.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس از جلسه شورای مرکزی این فراکسیون برای بررسی تدابیر لازم جهت ورود به موضوع طرح سؤال در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: اگر طرح سؤال به رئیس جمهور ارسال شود دیگر نمی‌توان امضاها را پس گرفت اکنون نمی‌دانم سؤال به رئیس جمهور ارائه شده است یا نه اگر این طور باشد دیگر نمی‌توان امضاها را پس گرفت.

زاکانی درباره ادعای یک نماینده مجلس مبنی بر هزینه فراکسیون اصولگرایان از رهبری برای منتفی کردن طرح سؤال گفت: رهبر معظم انقلاب درباره طرح سؤال دستوری اعلام نکرده اما فهم درست از شرایط فعلی می‌گوید که طرح سؤال در شرایط کنونی مسیر نادرستی است.
نظرات بینندگان