arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱

نتایج جدیدترین نظر‌سنجی‌ها: اوباما 51 درصد- رامنی45 درصد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نظر‌سنجی‌های جدید نشان می‌دهند که باراک اوباما از یک برتری نسبی در تمامی ایالت‌های محل رقابت انتخاباتی از جمله فلوریدا و اوهایو نسبت به میت رامنی برخوردار است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، بنا بر نظر‌سنجی‌ انجام شده از سوی شبکه خبری ان بی سی، وال استریت ژورنال و ماریست پلز، باراک اوباما نسبت به میت‌رامنی، رقیب جمهوری‌خواه خود شش امتیاز برتری دارد و 51 درصد رای‌دهندگان به باراک اوباما و 45 درصد رای‌دهندگان به میت‌رامنی رای داده‌اند. ارقام این نظرسنجی نسبت به نظر‌سنجی‌های ماه گذشته هیچ تغییری نکرده‌اند.

در ایالت فلوریدا نیز باراک اوباما از حمایت 49 درصد رای‌دهندگاه برخوردار است در حالی که میت رامنی 47 درصد را در اختیار دارد. این ارقام نیز به طور نسبی از ماه اکتبر تا کنون تغییر نکرده و باراک اوباما و میت‌رامنی هرکدام به ترتیب در این ماه از 48 و 47 درصد آرا برخوردار بوده‌اند.

این دو ایالت‌ را می‌توان از‌ برگ‌ برنده‌های اصلی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری به حساب آورد. پیروزی باراک اوباما در ایالت اوهایو که از 18 الکترال برخوردار است به وی کمک خواهد کرد تا بتواند به 270 رای لازم از سوی الکترال‌ها برای پیروزی در دور دوم انتخاباتی برخوردار شود.

ایالت فلوریدا نیز از 29 الکترال برخوردار است و میت‌ رامنی باید در این ایالت برنده شود. اگر میت رامنی در این ایالت پیروز نشود عملا از دور این انتخابات کنار خواهد رفت.

تیم مبارزاتی باراک اوباما در روز جمعه آخرین تبلیغات انتخاباتی خود را که تمرکز عمده‌اش بر ایالت‌های ویرجینیا و فلوریدا بود صورت داد. ویرجینیا نیز یکی دیگر از ایالت‌هایی است که میت‌رامنی باید اکثریت آرای 13 الکترال آن را به دست آورد.

تیم مبارزاتی میت رامنی در تلاش است تا در انتخابات ریاست جمهوری بتواند آرای الکترال‌ها را در ایالت‌های ویرجینیا و فلوریدا به خود جذب کند چرا که بدون کسب آرای این ایالت‌ها این نامزد جمهوری‌خواه مغلوب باراک اوباما خواهد شد. قرار است میت رامنی فردا (دوشنبه) یک روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دو رخداد را در ویرجینیا برگزار کند.
نظرات بینندگان