arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱

قیمت کیت های آزمایشگاهی تا 240 درصد افزایش داشته!

وی با اشاره به کمبود برخی کیتهای آزمایشگاهی در بازار تجهیزات پزشکی کشور، افزود: شرکتهای وارد کننده جنس دارند اما می گویند تا زمانی که تکلیف بازار ارز روشن نشود، جنس توزیع نمی کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی، وضعیت قیمت مواد و تجهیزات آزمایشگاهی را با توجه به افزایش نرخ ارز در کشور، بحرانی و غیرقابل قبول دانست.

به گزارش انتخاب ، دکتر مجید مصلایی در گفتگو با مهر اظهار داشت: بی ثباتی در بازار ارز کشور باعث شده تا شاهد گرانی تجهیزات و مواد مصرفی آزمایشگاهی باشیم. به طوریکه شرکتهای وارد کننده که قبلا به صورت مدت دار با آزمایشگاهها معامله می کردند، حالا فقط به شرطی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی را در اختیار ما می گذارند که پول آن را نقدا بپردازیم.

وی افزود: سرعت دریافت پول از سوی شرکتهای وارد کننده مواد و تجهیزات آزمایشگاهی و تاخیر در پرداخت مطالبات آزمایشگاهها از سوی بیمه ها، به هیچ وجه با همدیگر همخوانی ندارد و تبدیل به یک معضل شده است.

مصلایی با اعلام اینکه آخرین پرداختی بیمه تامین اجتماعی مربوط به فروردین امسال است، ادامه داد: تاخیر طولانی مدت بیمه ها در پرداخت مطالبات آزمایشگاهها، مشکلات ما را تشدید می کند.

وی با اشاره به کمبود برخی کیتهای آزمایشگاهی در بازار تجهیزات پزشکی کشور، افزود: شرکتهای وارد کننده جنس دارند اما می گویند تا زمانی که تکلیف بازار ارز روشن نشود، جنس توزیع نمی کنیم.

نایب رئیس انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی، یکی دیگر از مشکلات آزمایشگاههای تشخیص طبی در شهرستانها را، نحوه قرارداد با بیمه ها دانست و گفت: به دنبال اجرای برنامه نظام ارجاع در برخی از استانها، به آزمایشگاهها فشار می آورند که با بیمه ها بر اساس تعرفه دولتی قرارداد ببندند.

مصلایی با اشاره به افزایش 30 درصدی تعرفه های آزمایشگاهی در شورای عالی نظام پزشکی، اظهارداشت: این میزان افزایش اصلا جوابگوی هزینه ها نیست. زیرا در حال حاضر قیمت کیتهای مصرفی از 50 تا 240 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: البته تعرفه وزارت بهداشت برای آزمایشگاههای تشخیص طبی همان 21 درصد مربوط به سال 89 است که 3.5 درصد افزایش برای سال 91 نشان می دهد. ولی بخشهای پاراکلینیکی با چنین تعرفه های نمی توانند قرارداد ببندند.

مصلایی، ادامه روند فعلی را برای آزمایشگاهها غیرممکن دانست و گفت: تعرفه ای که برای انجام برخی آزمایشها مثل ویتامین د.ث، آی جی اف 1 و... از مردم دریافت می کنیم بین 11 تا 15 هزار تومان است در حالی که قیمت تمام شده ماده مورد استفاده برای انجام این آزمایشها 15 هزار تومان است. بنابراین، خیلی از آزمایشگاهها، تعرفه این آزمایشها را به 30 هزار تومان رسانده اند تا بتوانند جوابگوی هزینه های خودشان باشند. زیرا، با تعرفه های نظام پزشکی نمی توان کاری انجام داد و ادامه این وضعیت باعث می شود که برخی آزمایشگاهها به راههایی کشیده شوند که می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
0
0
همه چی سه برابر شده اینم روش
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
0
0
با سلام به این آقا بفرمایید درست است که الان قیمت کیت ها چندین برابر شده اما دو نکته رو باید به این آقا یاد آور شد اولا اینکه با وجود این افزایش این آقایان کماکان سوددهی فراوانی در آزمایشگاه ها تشخیص طبی دارند حال ببینید قبل از این افزایش چه سودی می بردند ثانیا این آقایان علاوه بر افزایش قانونی 20% تعرفه های آزما یشگاه با هماهنگی سایر آزمایشگاه ها به طور سرخود(خودجوش فعلی)اقدام به افزایش تعرفه ها به میزان 16 تا 20 درصد در استان های مختلف کرده اند و به طور مشخص آقای دکتر مصلایی گفته می شود که خواهان افزایش 10 % دیگر می باشد حال این افزایش با توجه به غیر قانونی بودن و عدم تقبل بیمه باید ازجیب بیماران گرفته شود به عبارت دیگر سوء استفاده غیر قانونی از نیاز مرذم. حالا آقای دکتر این ناله برای جیب خودتان است یا برای مردم بیمار ، از سایت انتخاب که این مطلب را چاپ کرده هم خواهشمندم از اقدامات سرخود و خارج از قانون این اقایون یک گزارش تهیه کند
نظرات بینندگان