arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱

پخش‌ زنده مناظره کاندیداهای ریاست‌ جمهوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه بررسی‌ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در این کمیسیون به اتمام رسید، گفت: طبق مصوبه این کمیسیون، مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری کما فی‌السابق زنده از تلویزیون پخش می‌شود.

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کمیسیون شوراها روز گذشته در مورد چگونگی تبلیغات و نوع برخورد با تخلفات تبلیغاتی مصوبات و بررسی‌هایی داشت، گفت: نحوه تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری همچون گذشته است و هیچ تغییر و تحولی در آن رخ نداده است به طوری که همچون گذشته مناظرات به صورت زنده از صداوسیما پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه چارچوب‌های مناظره محدود نشده است، افزود: تنها تفاوت مناظرات در این است که صداوسیما موظف شده است که اگر در مناظره‌ای به فردی اهانت شد به آن فرد زمان برای دفاع از خود را بدهد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: همچنین طبق گذشته کاندیداها می‌توانند برنامه‌های تبلیغاتی خود را ضبط کرده و در اختیار صداوسیما برای پخش قرار دهند.

رضایی با بیان اینکه در مصوبه کمیسیون شوراها، چگونگی رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی کاندیداها از طریق رسانه‌های الکترونیکی و پیامکی نیز اضافه شده است، اظهار کرد: در قوانین فعلی تنها رسیدگی به تخلفات کاندیداها در رسانه‌های گفتاری و نوشتاری لحاظ شده است که با مصوبه کمیسیون، تخلفاتی که از طریق سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و پیامک‌ها نیز انجام شود مشمول قوانین رسیدگی به تخلفات انتخاباتی می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در کمیسیون شوراها به اتمام رسید، گفت: در حال حاضر این طرح در مرحله نگارش در دبیرخانه است که بعد از ویرایش‌های لازم به هیات رییسه برای بررسی در صحن علنی ارائه می‌شود.


نظرات بینندگان