arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

معاون اول: الان زمان تحمل است نه سئوال از رئیس جمهور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رئیس جمهور با انتقاد از طرح سئوال از رئیس جمهور گفت: الان زمان سئوال از رئیس جمهور نیست الان زمان تحمل است نه سئوال.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، محمدرضا رحیمی صبح سه شنبه در همایش سراسری توسعه آموزش های فنی وحرفه ای و كارو دانش در افق 1404 با بیان این مطلب افزود: دوستی از ما وقت ملاقات خواست این وقت به او داده نشد. می رود طرح سئوال از رئیس جمهور را امضا می كند. مگر الان وقت سئوال است كه شما طرح سئوال از رئیس جمهور را امضا می كنید؟

وی افزود: شرایط كشور خوب نیست و تحریم ها شرایط را برای ما سخت تر كرده است. البته مشكلات درون كشور بیشتر است.

رحیمی با بیان اینكه نباید با دشمن شریك شد تصریح كرد: چند نفری می خواهند كاندید ریاست جمهوری شوند كه از میان آنها یك نفر رئیس جمهور شود كه شاید هم نشود اما با ضربه زدن به دولت مشكلات را افزایش می دهند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تحریم ها تصریح كردكشورهایی همچون آمریكا و اسرائیل و دیگر نوكرانشان همچون كانادا كه سفارتشان در ایران تعطیل شده است وقتی می بینند كاری از دستشان بر نمی آید اموال ما را در سفارتخانه توقیف می كنند.

معاون رئیس جمهور گفت: اكنون ستادی با عنوان ستاد تدابیر ویژه اقتصادی تشكیل شده كه مشكلات را بررسی كند و راهكارهای لازم را اتخاذ كنند. اما در داخل كشور گویی جشن است و هر كسی از راه می رسد می خواهد ضربه ای به دولت بزند.

رحیمی گفت: آمریكا اذعان دارد كه ایران خود به قدرتی تبدیل شده است و این را بارها و بارها اعلام كرده است.
وی با تاكید بر اینكه آموزش و پرورش جایگاه مهمی در كشور و مملكت دارد خاطرنشان كرد: نقش آموزش و پرورش انكارناپذیر است و صدا و سیما، روزنامه ها ، مسئولان و دستگاههای مختلف باید بدانند كه آموزش و پرورش پایه و اساس زندگی آنها است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: اگر امروز به رتبه اول علمی در خاورمیانه نرسیده ایم به این معنی است كه مسئولان از نقش آموزش و پرورش غفلت كرده اند. اگر این موضوع به خوبی درك شود تا 10 - 12 سال آینده به رتبه نخست علمی در خاورمیانه تبدیل می شویم

وی با اشاره به نقش و جایگاه هنرستانها گفت: هنرمندان كسانی هستند كه دست به تولید آثاری می زنند و دیگران از آن عاجزند اما هنر هنرمند باید در جامعه مفید باشد. هنر بی ارزش به درد جامعه نمی خورد.

رحیمی تصریح كرد: یكی از دردهای ما این است كه مسئولان به نقش اساسی آموزش و پرورش در اداره مملكت اعتراف نمی كند. آموزش و پرورش در این دولت با اجرای سند تحول بنیادین غوغا كرده است.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: تاسیس 1200 هنرستان در طول یك سال كار بزرگی است و قطعا آثار این اقدامات در آینده نزدیك در جامعه هویدا خواهد شد. در حال حاضر 12-13 میلیون دانش آموزان و 4-5 میلیون دانشجو در كشور وجود دارد كه امكان استخدام همه آنها نیست.

به گفته رحیمی، بسیاری از این افراد می توانند از طریق مهارت آموزی در هنرستانها جذب بازار كار شده و نقش موثری در كاهش آمار بیكاری داشته باشند.

وی درباره تخصیص اعتبار 31 میلیارد تومانی تجهیز هنرستانها خاطرنشان كرد:امسال دولت با توجه به فشارهای درونی و بیرونی بدشانسی آورد. 31 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستانها با توجه به نقش موثر آنها در بازار كار رقمی نیست اما آموزش و پرورش باید دو، سه ماه صبر پیشه كند تا بتوان این اعتبار را به آنها اختصاص داد.

نظرات بینندگان