arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

نماینده ولی فقیه در سپاه: هاشمی منطق ایستادگی رهبری در برابر آمریکا را نمی پذیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:تفکر زیربنایی نگرش علوی در حوزه دفاع و امنیت با دیگر مکاتب جهان متفاوت است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈعلی سعیدیˈ روز سه‌شنبه در همایش ˈ امامت و ولایت، سیره علوی در دفاع و امنیت ˈ با اشاره به مسوولیت امنیت و دفاع در ساختار قدرت از نظر حضرت علی(ع)، گفت: مدیریت و حکومت در نگاه علوی با مدیریت و حکومت در نظام‌ها و سایر حکومت‌ها تفاوت دارد.

سعیدی با بیان این که این یکی از موضوعاتی است که در حوزه دفاع و امنیت باید مورد بررسی قرار بیگرد، اظهارداشت: راهبردهای علوی در رابطه با اصلاح ساختار قدرت و سیاست از مواردی است که باید در حوزه امنیت و دفاع نیز از موارد قابل بررسی است.

وی افزود: حذف سیاست بازان از صحنه، جایگزینی صداقت و صراحت، رعایت مساوات در بهره مندی از قدرت، فعال سازی نظارت بر قدرت، تهدید قدرت از طریق اصلاح بینش نخبگان از راهکارهای امام علی(ع) برای اعمال سیاست دینی و الهی در جامعه بود.

وی همچنین بااشاره به راهبردهای امام علی (ع) در حوزه مقابله با دشمنان، گفت: قاطعیت و عدم سازش در برابر قدرت‌های باطل از جمله راهبردهای امام علی (ع) در حوزه مقابله با دشمنان بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، ادامه داد: ایستادگی رهبری در برابر آمریکا منطق و پشتوانه‌ای دارد که به طور یقین ممکن است برخی روحانیون با سابقه 50سال نظیر آقای هاشمی رفسنجانی نیز آن را نپذیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی یادآور شد: مبنای امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب برای حفظ انقلاب، راهی جز ایستادگی مقابل آمریکا نیست.

وی با بیان‌ این که در حوزه مقابله با هنجارشکنان امام علی(ع) ابتدا راهکار هدایت، مهلت و بعد از آن برخورد را در نظرداشت، افزود: اصول مشترکی بین انبیا، ائمه و ولی فقیه وجود دارد که یکی از این اصول مهلت دادن به مخالف و برخورد قاطع بعد از اتمام حجت است.

وی همچنین بااشاره به راهبرد علوی در حوزه امنیت مرزها و تشکیل ارتش مکتبی گفت: سپاه پاسداران و بسیج الگو گرفته از این سیره علوی هستند و ویژگی‌هایی که امام علی (ع) در خصوص ارتش مکتبی برای صیانت از سرزمین ذکر می‌کنند امروز در سپاه و بسیج وجود دارد.

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) نیز در این همایش گفت: این دانشگاه از پایان نامه‌های مرتبط با سیره امیرالمومنین (ع)، آموزه‌های اسلام، رهبری و امام راحل (ره) حمایت می‌کند.

سردار سرتیپ پاسدار ˈ حسین ظریف منشˈ با اشاره به واقعه غدیر و سبک مدیریت و زندگی امام علی (ع)، افزود: دانشگاه امام حمسین (ع) به عنوان عقبه علمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انجام ماموریت هایش، در زمینه مدیریت و سبک زندگی امام علی (ع) تلاش‌های زیادی انجام داده است.

وی با بیان این که به اندیشه‌های امام علی(ع) به‌عنوان یک مکتب و دستگاه فکری پرداخته نشده است، اظهارداشت: درباره ماهیت، چرایی مبانی و شیوه‌های جنگ، دفاع و امنیت آموزه‌های علوی منابع بسیاری داریم که استخراج آن کار ارزشمندی است که باید انجام شود.

سردار ظریف منش ادامه داد: به دنبال استخراج ناب‌ترین مفاهیم در سیره امام علی (ع) و پیامبر(ص) هستیم تا آن را به صحنه آموزش و اجرا وارد کنیم.

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) ضمن تاکید بر تلاش در جهت اجرایی کردن سیره پیامبر و ائمه (ع) در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه امنیتی و دفاعی از برگزاری همایش‌ روش‌شناسی بررسی در علوم انسانی –اسلامی با همکاری مرکز تحولات علوم انسانی و برخی دیگر از همایش‌ها در زمینه علوم انسانی-اسلامی خبر داد.

در پایان این همایش دو کتاب با عنوان ˈ سبک فرماندهی در فرهنگ علویˈ و ˈ سیره دفاعی امام علی (ع) با تاکید بر نهج‌البلاغهˈ رونمایی شد.
نظرات بینندگان