arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱

بررسی گرانی و کمبود دارو در کمیسیون بهداشت

در این گزارش آمده بود با توجه به شرایط کشور، توانسته‌اند با تلاش شبانه‌روزی بحران موجود در خصوص داروها را کنترل کنند که البته نیاز به تلاش بیشتری وجود دارد و برخی بیماران نیز نسبت به کمبود داروها معترضند اما باید گفت هیچ دارویی نایاب نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی مساله گرانی و کمبود برخی داروها با حضور معاونت دارویی و غذایی وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش انتخاب ، سلیمان عباسی در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به بحث و بررسی درخصوص داروها و گرانی و کمبود آنها تصریح کرد: معاونت دارویی و غذایی وزارت بهداشت با حضور در جلسه کمیسیون پاسخ‌ها و گزارشاتی درخصوص داروها ارائه داده‌اند که با توجه به حساسیتی که در حال حاضر درباره آن مواجه هستیم، قابل توجه است.

وی افزود: در این گزارش آمده بود با توجه به شرایط کشور، توانسته‌اند با تلاش شبانه‌روزی بحران موجود در خصوص داروها را کنترل کنند که البته نیاز به تلاش بیشتری وجود دارد و برخی بیماران نیز نسبت به کمبود داروها معترضند اما باید گفت هیچ دارویی نایاب نیست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان همچنین از مطرح شدن بحث بیمه با حضور مسوولان بیمه کشور خبر داد و گفت: یکی از سوالات مطرح شده درباره بیمه عمر بود که اگر اتفاقی برای فرد بیفتد، بیمه هزینه‌ها را به چه کسی و چگونه پرداخت می‌کند و آنها در پاسخ اعلام کردند که فرد بیمه‌شونده خود می‌تواند تعیین کند که چند درصد از بیمه به چه کسانی از افراد خانواده‌اش تعلق بگیرد.

عباسی در ادامه اظهار کرد: در صورتی که شخص موارد گفته شده را قبل از مرگ قید نکرده باشد، هزینه‌ها براساس قانون ارث توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به جلسه عصر سه‌شنبه کمیسیون بهداشت و درمان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز بعدازظهر بحثی درخصوص بند (و) ماده 39 برنلامه پنجم توسعه، درباره همکاری وزارت بهداشت و درمان با وزارت کشاورزی و میزان استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی بحث شد.

وی ادامه داد: مقرر شد اگر کشاورزی از سموم غیراستاندارد خارج از میزان استاندارد استفاده کند، از عرضه آن به بازار، جلوگیری شود که در این بین فرهنگ‌سازی وزارت جهاد کشاورزی در میان کشاورزان مورد تاکید قرار گرفت.

نماینده مردم گنبدکاووس همچنین بیان کرد: وزارت بهداشت نیز کار مشترکی درخصوص کنترل سموم دارد که گزارش آن را به اعضای کمیسیون ارائه داد.
نظرات بینندگان