arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱

همه کاندیداهای جانشینی هیلاری کلینتون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 باراک اوباما در حالی برای دومین بار رئیس‌جمهور آمریکا شده که از مدت‌ها پیش از انتخابات برخی وزیران کابینه‌اش همچون هیلاری کلینتون و تیموتی گاتینر اعلام کناره‌گیری کرده بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری مرکوری نیوز، هیلاری کلینتون و تیموتی گیتنر مدتها پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده بودند که در دولت دوم باراک اوباما دیگر در مقام وزیر امور خارجه و وزیر خزانه‌داری فعالیت نخواهند داشت.

از جمله کاندیداهای تعیین شده برای جانشینی کلینتون در پست وزارت امور خارجه آمریکا جان کری و سوزان رایس هستند. جان کری، سناتور ایالت ماساچوست آمریکا است که تجربه زیادی به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا دارد. کاندیدای دیگر پست وزیر امور خارجه، سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل است. وی 20 سال در زمینه سیاست خارجی آمریکا تجربه دارد و سابق بر این معاون وزیر امور خارجه آمریکا بوده و یکی از اعضای شورای امنیت ملی آمریکا نیز هست.

یکی دیگر از کاندیداهای تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا در دولت دوم باراک اوباما، توماس دانیلون مشاور امنیت ملی است. از جمله کاندیداهای مطرح به منظور جایگزینی تیموتی گیتنر در مقام وزیر خزانه‌داری نیز جیکوب لیو و ارسکین بولس هستند.

جیکوب لیو اکنون رئیس دفتر کاخ سفید و دستیار رئیس‌جمهور آمریکا است و در دولت بیل کلینتون و اوباما در مقام مدیر دفتر مدیریت و بودجه نیز فعالیت داشته است. با وجود این، به دلیل عملکرد خوبی که در مقام رئیس دفتری کاخ سفید داشته انتظار می‌رود که ترجیح اوباما بر ابقای وی در این مقام باشد.

دیگر کاندیدای وزارت خزانه‌داری یعنی ارسکین بولس، نیز سابق بر این در دولت کلینتون رئیس دفتر کاخ سفید بوده است. وی یک دموکرات میانه‌رو است و برای مذاکره با جمهوری‌خواهان کنگره مناسب‌تر باشد.

وی اخیرا ریاست مشترک کمیسیونی که یک طرح مهم کاهش کسری بودجه را ارائه داد بر عهده داشت. از جمله دیگر کاندیداهای پست وزارت خزانه‌داری، لری فینک، مدیرعالم شرکت سرمایه‌گذاری بلک راک و راجر آلتمن، رئیس شرکت خصوصی "اورکور پارتنرز" و وزیر سابق خزانه‌داری در دولت کلینتون هستند.

علاوه بر پست‌های وزارت خزانه‌داری و امور خارجه احتمال زیادی نیز وجود دارد که باراک اوباما چند تن از قضات دادگاه عالی، رئیس دفتر کاخ سفید و دادستان کل آمریکا را نیز در دولت جدید خود تغییر دهد.
نظرات بینندگان