arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱

تذکر بسیج دانشجویی 313 دانشگاه کشور به امضاکنندگان سوال از رئیس جمهور

شرایط کشور و مشکلات اقتصادی پیش رو و از سوی دیگر چشم امید دشمنان برای یافتن نشانه‌ای از وجود بحران در کشور و اختلاف میان مسووولین و القای وجود بحران و تزریق روح ناامیدی به مردم جنبه‌ای است که نمایندگان این کشور نمی‌توانند نسبت به آن بی‌تفاوت باشند. آیا اکنون که بازار طلا و ارز رو به آرامش می‌رود طرح مساله‌ای که باعث متشنج شدن فضای کشور می‌شود، برای درد «نوسانات بازار ارز» دوایی است؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بسیج دانشجویی 313 دانشگاه کشور خطاب به نمایندگان امضاکننده طرح سوال از رییس جمهور نامه نوشته و از رئیس مجلس خواستند تا امضاء کنندگان را از طرح سوال از رئیس جمهور منصرف کند.

به گزارش مهر، بسیج دانشجویی 313 دانشگاه کشور در نامه ای خطاب به امضاء کنندگان طرح سوال از رئیس جمهور اعلام کردند: آیا اکنون که بازار طلا و ارز رو به آرامش می‌رود طرح مساله‌ای که باعث متشنج شدن فضای کشور می‌شود، برای درد «نوسانات بازار ارز» دوایی است؟ هرچند که این ذکر این نکات بدین معنا نیست که دولت در وظایف خود در مدیریت و نظارت بر فضای اقتصادی کشور کوتاهی‌هایی نداشته است، تحلیل ما دانشجویان آن است که نکات منفی طرح سوال از رییس‌جمهور در زمان فعلی بیش از نکات مثبت آن است.

در این نامه آمده است: اخیراً خبری در رسانه‌ها منتشر شد که حکایت از تدوین طرح سوال از رییس جمهور دارد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که تنها چند روز از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در باب لزوم حفظ وحدت مسوولین می‌گذرد. این حق مجلس شورای اسلامی است که وقتی که در مسیر حرکت دولت ضعف و یا انحرافی می‌بیند به وظیفه قانونی خود عمل کرده و از بالاترین مقام اجرایی کشور در مورد عملکرد وی سوال بپرسد و توضیح بخواهد. اما شرایط کشور و مشکلات اقتصادی پیش رو و از سوی دیگر چشم امید دشمنان برای یافتن نشانه‌ای از وجود بحران در کشور و اختلاف میان مسووولین و القای وجود بحران و تزریق روح ناامیدی به مردم جنبه‌ای است که نمایندگان این کشور نمی‌توانند نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.

 آیا نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ذوق‌زدگی دشمن را هنگام بروز اختلافات ولو جزیی بین مسوولین کشور، نمی‌بینند. ای‌کاش برخی نمایندگان مردم در مجلس به اندازه خود مردم که در سخت‌ترین فشارهای اقتصادی صبر می‌کنند، شرایط را بیشتر درک می‌کردند. آیا اکنون که بازار طلا و ارز رو به آرامش می‌رود طرح مساله‌ای که باعث متشنج شدن فضای کشور می‌شود، برای درد «نوسانات بازار ارز» دوایی است؟ هرچند که این ذکر این نکات بدین معنا نیست که دولت در وظایف خود در مدیریت و نظارت بر فضای اقتصادی کشور کوتاهی‌هایی نداشته است، تحلیل ما دانشجویان آن است که نکات منفی طرح سوال از رییس‌جمهور در زمان فعلی بیش از نکات مثبت آن است.

جناب آقای دکتر لاریجانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی؛
 
شما به عنوان یکی ار «سران قوا» و به عنوان یکی از سیاستمداران کهنه‌کار، به خوبی به حساسیت شرایط کشور، و گردنه‌ای که نظام اسلامی در حال عبور از آن است واقفید. در نامه خود به رهبر انقلاب به تلاش برای ایجاد وحدت تاکید کرده‌اید. به نظر می‌رسد هیات رییسه برای اعلام وصول طرح سوال از رییس‌جمهور کمی تعجیل کرد. به نظر ما دانشجویان شما به عنوان رییس مجلس و با توجه به جایگاهی که دارید می‌توانستید و می‌توانید با تبیین شرایط کشور برای نمایندگان، آنان را از این اقدام «وحدت شکن» در زمان کنونی، منصرف کنید.
نظرات بینندگان