arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱

حمله شدید به کاخ بشار اسد

کاخ ریاست جمهوری سوری خمپاره باران شد...این یورش، بگفته گروه "شیران اسلام"، در پاسخ به کشتاری انجام می‌گیرد که نیروهای دولتی به شهر آنان انجام داده بودند. این جنبش در عین حال صحبت از حمله به یک پایگاه هوائی و یکی از ادارات امنیتی می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاخ ریاست جمهوری سوری خمپاره باران شد، اما خمپاره‌ها به هدف نخوردند. یورش امروز حکایت از آن دارد که شورشیان توانائی ضربتی بیشتری پیدا کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ جراید رسمی صحبت از سوء قصد تروریستی، کشته شدن ٣ تن و زخمی شدن ٧ تن دیگر می‌کنند.

این یورش، بگفته گروه "شیران اسلام"، در پاسخ به کشتاری انجام می‌گیرد که نیروهای دولتی به شهر آنان انجام داده بودند. این جنبش در عین حال صحبت از حمله به یک پایگاه هوائی و یکی از ادارات امنیتی می‌کند.

در خبرها، گزارشی از حضور بشار اسد، در این کاخ که مورد حمله قرار گرفته، نرسیده است..

در عین حال، تلویزیون سوریه خبر کشته شدن یکی قاضی را داد که در اتومبیلش بمب جاگذاری شده بود.

١٠عضو "جبهه خلق برای آزادی فلسطین- فرماندهی کل"- جنبش حامی بشار اسد، نیز در زدو خورد با شورشیان در یک ارودگاه پناهندگان کشته شدند.

درپی این رخدادها و تنش‌ها، ترکیه نگرانی خود را از گسترش ناآرامی به منطقه ابراز کرد و از ناتو خواست موشک‌های "پاتریوت" را در طول مرز این کشور با سوریه مستقر کند.

گفتنی است، که ارتش ترکیه که نیروهای بیشتری را در طول مرز 900 کیلومتری خود با سوریه مستقر کرده، بارها به تیراندازی نیروهای سوری پاسخ داده است.

از سوی دیگر، دیوید کمرون- نخست وزیر انگلستان، که در حال دیدار از اردن است گفت: حل بحران سوریه با انتخاب دوباره اوباما، در صدر اولویت‌های دو کشورقرار خواهد گرفت.

در همین حال، به دلیل بالا گرفتن تنش‌ها، هیأتی که قرار بود از سوی واتیکان به سوریه سفر کند، سفر خود را لغو کرد

نظرات بینندگان