arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱

تلاش برای نابودی محل تولد هیتلر!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو پارلمان روسیه در تلاش است تا با خرید خانه‌ای که هیتلر در آن به دنیا آمده آن را با خاک یکسان کند.

به گزارش فرارو به نقل از اسکای نیوز، فرانتز کلینسویچ که از اعضای مجلس نمایندگان روسیه است در نظر دارد تا با جمع‌آوری یک میلیون و هفتصد هزار یورو از هوادارانش این خانه را که در شهری به نام برانائو آماین در اتریش واقع شده را بخرد.

وی به روزنامه‌ی روسی ایزوستیا گفت "اگر چنین پولی داشتم خودم در یک چشم بر هم زدن این خانه را می‌خریدم،‌ ولی متاسفانه ندارم. اما اگر بتوانم کمک مالی دریافت کنم مطمئنا این کار را خواهم کرد و این خانه را با خاک یکسان خواهم کرد."

این خانه که در اصل متعلق به زنی ۶۰ ساله است که مایل نیست هویتش برای عموم فاش شود. با این وجود این ساختمان از سال ۱۹۷۲ در اجاره‌ی وزارت داخله‌ی اتریش بوده و این وزارت خانه همواره در تلاش بوده تا خانه را به کسانی که ستایشگر هیتلر بوده‌اند اجاره ندهد.

این ساختمان پانصد سال قدمت داشته و دارای دیوارهایی ضخیم و درهای طاقدار است. آخرین بار این خانه در اجاره‌ی کارگاهی درمانی برای افراد با مشکلات یادگیری بوده است، که چند وقت پیش آن را تخلیه نمودند تا به جایی مدرنتر نقل مکان کنند.

در ماه سپتامبر سال جاری شهردار شهر برانائو آماین پیشنهاد داد تا این ساختمان تبدیل به آپارتمان شود.

کلینتسویچ تاکنون پاسخی از سوی مرفهین پرشمار روسی که طی دو دهه‌ی اخیر در این کشور ظهور کرده‌اند دریافت نکرده اما می‌گوید نگاه اعضای حزب کمونیست به خواست وی مثبت است.

وادیم سولوویوف، عضو فراکسیون کمونیست در دومای روسیه به این روزنامه گفت : "هر آنچه که با فاشیسم مرتبط است باید از صحنه‌ی روزگار محو شود. هیچ کس حتی نباید بداند که اصلا چنین جایی وجود داشته است."

در این میان همه به طرح آقای کلینتسویچ خوشبین نیستند.

یکی از آن‌ها یوگنی پروشچکین، رییس مرکز ضد فاشیسم مسکو است که می‌گوید این عضو پارلمان ابتدای باید ببیند که اتریشی‌ها حاضر خواهند شد این خانه را به یک خارجی بفروشند یا خیر و حتی در این صورت آیا اجازه خواهند داد که این خانه تخریب شود؟

شورای شهر برانائو سال گذشته عنوان شهروند افتخاری را پس از هفتادوهشت سال از هیتلر بازپس گرفت.
نظرات بینندگان