arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۱۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱

ممنوعیتهای خودسرانه روی صادرات برخی کالاها

اما در حالی مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از وقوع برخی تغییرات در فهرست اقلام ممنوعه صادراتی خبر داده‌اند که در همین حال گمرک ایران متهم شده صادرات برخی کالا به جز اقلام 52 گانه را به دلیل مشابهت تعرفه‌ای ممنوع کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گمرک ایران در حالی متهم به اعمال ممنوعیتهای خودسرانه روی صادرات برخی کالاها شده است که مسوولان این نهاد کلی بودن مصوبه هیئت وزیران را درباره کالاهای صادرات ممنوع دلیل اصلی بروز برخی اشتباهات و تفسیرهای مختلف می‌دانند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا ، چندی پیش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان براساس آنالیز قیمتی که انجام داد صادرات 52 قلم کالا را ممنوع اعلام کرد و بخش‌نامه مربوط به این ممنوعیت برای اجرا به گمرک ایران ابلاغ شد.

اما در حالی مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از وقوع برخی تغییرات در فهرست اقلام ممنوعه صادراتی خبر داده‌اند که در همین حال گمرک ایران متهم شده صادرات برخی کالا به جز اقلام 52 گانه را به دلیل مشابهت تعرفه‌ای ممنوع کرده است.

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تایید اقدام گمرک ایران در ممنوعیت خودسرانه صادرات برخی کالاها ابراز امیدواری کرده‌ که این فرایند هرچه زودتر اصلاح شود.

محمد بیاتیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم اذعان کرده که گمرک ایران در مورد ممنوع کردن صادرات برخی کالاها به صورت سلیقه‌ای عمل کرده است.

این در حالی است که محمدرضا نادری، معاون گمرک ایران دلیل بروز اشتباه در ممنوعیتهای صادراتی را کلی بودن مصوبه هیئت وزیران دانسته و می‌گوید‌: ما پیشنهاد کردیم به منظور شفاف‌سازی و اجتناب از تفسیرهای سلیقه‌ای تعرفه کالاهای صادراتی به صورت ریز به گمرک اعلام شود که این کار هنوز انجام نشده است.

در همین حال مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد که در اجرای ممنوعیت صادرات 52 قلم کالا گمرک دچار یک اشتباه کوچک شد که این اشتباه برطرف شده است. در همین حال پیش‌بینی می‌شود با توجه به توقف ثبت سفارش کالاهای دو گروه 9 و10 طی ماههای آینده باید شاهد ممنوعیت واردات اقلام دیگری نیز بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
0
3
بدتر هم اینکه واردات حدود 80قلم کالا که به نظر دولت لوکس میباشد را ممنوع اعلام کردند .مثلا کلیه اقلام بهداشتی پوست و مو ،متاسفانه خیلی از فراورده های پوستی تولید داخل کیفیت ندارند و یا اصلا در داخل تولید نمیشوند با این مصوبه فقط باعث گسترش قاچاق این گونه کالا ها میشوند و به طبع قیمتهای گزاف به مردم تحمیل میشود .معلوم نیست هدف دولت مبارزه با تحریم است یا تنبیه مردم .
نظرات بینندگان