arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۱۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱

قیمت ۷۲۰۰ تومانی برای تخم مرغ عادی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت تخم مرغ طی ماه های اخیر در بازار، گفت: در حال حاضر تمامی نهاده ها و زیر ساخت های لازم برای تولید تخم مرغ در کشور فراهم است که قیمت ۷۲۰۰ تومانی برای هر کیلو تخم مرغ عادی نیست و برخی اظهار نظرهای غیر کارشناسانه به تشنج بازار نیز دامن می زند.

یونس اسدی افزود: در حال حاضر نهاده های تولید تخم مرغ اعم از دان مرغ و محصولات دیگر در کشور فراهم است که افزایش قیمت ها کاذب بوده و نشأت گرفته از نبود نظارت دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عملکرد تولیدکنندگان است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در صورتی که حمایت‌ها از تولیدکننده در تعیین قیمت تخم مرغ اعمال نشود، تولیدکننده باید تولید خود را متوقف کند.

وی اظهارداشت: در تعیین نرخ تخم‌مرغ باید بیش ازمصرف کننده ازتولیدکننده حمایت کرد چراکه مصرف کننده را می‌توان با اختصاص یارانه‌ای یاری کرد ولی چنین شرایطی برای تولیدکننده وجود ندارد.

این نماینده مجلس نهم، تأکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید بسته‌های حمایتی خود را به کشاورزان سال گذشته اختصاص می‌داد که با تخصیص ندادن این تسهیلات، تولیدکننده و کشاورز با مشکل جدی روبه‌رو شدند و ناچار به افزایش قیمت خود هستند.

اسدی تصریح کرد: دولت باید در شرایط کنونی به هر نحوی چه از طریق قیمت‌گذاری و چه راه‌های دیگر از تولیدکننده حمایت کند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس در ادامه افزود: یکی از راهکارهای اساسی مبارزه با افزایش بی رویه قیمت مرغ و تخم مرغ در روزهای اخیر، برخورد جدی دولت با مافیای واردات اینگونه محصولات است که به این مسئله باید توجه ویژه ای شود.

وی تصریح کرد: اگر دولت عزم جدی برای برخورد و معرفی اخلالگران بازار مرغ و تخم مرغ را داشته باشد، مجلس و کمیسیون کشاورزی نیز در این خصوص دولت را همراهی خواهد کرد، اما متأسفانه تاکنون قدم های مثبتی از سوی دولت در این زمینه برداشته نشده است.

اسدی تأکید کرد: نوسان موجود در قیمت مرغ و تخم مرغ و نهاده های کشاورزی و افزایش سرسام آور قیمت علوفه که تولید و دامداری را از چرخه اقتصادی خارج کرده است نشاندهنده نبود مدیریت صحیح دولت بر بازار محصولات کشاورزی و دامی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان یادآور شد: یکی از راهکارهای اساسی مبارزه با افزایش بی رویه قیمت مرغ و تخم مرغ در روزهای اخیر، برخورد جدی دولت با مافیای واردات اینگونه محصولات است که به این مسئله باید توجه ویژه ای شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
0
12
ديگه مردم بايد نان خالى بخورند لبنيات هم كه گران است كه نان ماست بخورند تخم مرغ هم كه گران شده نانوايي محله ما تعريف مي كرد كه در سي سال گذشته حتي در اوايل انقلاب و دوران جنگ هيچ كس تقاضاي نان نسيه نمي كرد و الان مدتي است كه تعدادي از مردم نان را نسيه مي برند
نظرات بینندگان