arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱

عرضه بنزین در نیویورک زوج و فرد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درپی کمبود بنزین در شهر نیویورک مقامات این شهر از امروز عرضه بنزین سهیمه بندی شده براساس پلاک های زوج و فرد خودروها از آغاز می کنند.

شبکه ی تلویزیونی الجزیره انگلیسی نوشت: شهر نیویورک با دومین طوفان در دو هفته ی اخیر روبرو شده است. در بخش هایی از نیویورک برف باریده است. این تغییر اوضاع جوی درحالی است که مردم نیویورک هنوز نتوانستند از شوک ناشی از طوفان سندی در هفته ی گذشته که خسارتهای گسترده ی ایجاد کرده بود خارج شوند.


در طوفان سندی شمار زیادی کشته شده بودند. قرار است بنزین در شهر نیویورک سهیمه بندی شود.


براساس تصمیم مقامات شهری نیویورک از روز جمعه ارائه ی بنزین به خودروها به صورت یک روز در میان و براساس پلاک های زوج و فرد خودروها خواهد بود.


عرضه ی بنزین  پس از طوفان سندی در نیویورک بسیار کم شده است و باعث تشکیل صف های طولانی در پمپ بنزین ها شد.


مایک بلومبرگ شهردار نیویورک گفت: براساس تخمین ما فقط بیست و پنج درصد پمپ های بنزین باز هستند . رانندگان همچنان در صف های طولانی بنزین معطل می شوند  . اکنون به نظر می رسد که تا چند هفته ی آینده با کمبود بنزین روبرو باشیم. بهترین راه برای کاهش صف های طولانی و کمک به مصرف کنندگان بنزین ، ارائه ی این محصول به رانندگان به صورت یک روز در میان است.

 
بیش از 700 هزار خانواده آمریکایی همچنان بدون برق

 
همچنین  خبرگزاری فرانسه گزارش داد وزارت انرژی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد در پی طوفان سندی و نخستین طوفان زمستانی فصل ، برق هفتصد و پانزده هزار و دویست و پنج مشترک در شمال شرقی آمریکا قطع شد.


طوفان زمستانی روز چهارشنبه موجب قطع برق نود و دو هزار مشترک در پنج ایالت آمریکا شد.


دو ایالتی که بیشترین قطعی برق را داشتند ، نیویورک ( با چهل و پنج هزار و بیست و هشت مورد ) و نیورجرسی ( با بیست و دو هزار و هشتاد و سه مورد ) بودند. این دو ایالت ده روز پیش نیز بر اثر طوفان سندی بیشترین مورد قطعی برق را داشتند.


 در نیوجرسی  همچنان برق ده درصد مشترکان ( سیصد و نود و شش هزار و هفتصد و هفتاد و هفت ) قطع است و در ایالت نیویورک نیز چهار در صد مشترکان ( دویست و هشتاد و پنج هزار و سیصد و پنجاه و چهار مشترک) از برق محرومند.


ایالت های کنکتیکت، ماساچوست و رود آیلند از دیگر ایالت های شمال شرقی آمریکا هستند که طوفان زمستانی روز چهارشنبه ساکنان این ایالت ها را از برق محروم کرده است.
نظرات بینندگان