arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۲۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱

جزئیات سقوط قطار زاهدان تهران در دره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس آخرین گزارشها سرعت بالا موجب خروج قطار مسافربری از ریل شده و 5 واگن قطار به داخل دره سقوط کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر ساعت 23 و 45 دقیقه شب گذشته قطار مسافربری زاهدان - تهران در ایستگاه نظرآباد از مسیر خارج شد و حادثه آفرید.

بر اساس این گزارش این قطار که حامل 324 مسافر بود به علت سرعت بالا از ریل خارج شده و 5 واگن این قطار روی یک پل کوچک (پل شهر اشکذر) روی دره ای قرار داشت به داخل دره پرتاب شدند.

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: پس از بروز این حادثه به سرعت 8 تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند و 44 امدادگر برای جستجو و نجات در همان ساعات اولیه حادثه کار خود را آغاز کردند.

وی گفت: سه نفر از کشته شده های این حادثه از کارکنان راه آهن بوده و یک مسافر هم در این حادثه جان باخت. مشکل اینجا بود که جسد یکی از کشته ها زیر واگن مانده بود و تلاش زیادی شد تا جسد خارج شود.

درخشان اعلام کرد: در این حادثه 4 کشته، 31 نفر حادثه دیده، 27 نفر نجات یافته، 26 نفر مصدوم شدند.

جزییات وقوع حادثه :

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: خارج شدن یک قطار مسافربری که در مسیر زاهدان به تهران در حال حرکت بود چهار کشته و 26 زخمی برجای گذاشت.

ˈمحمود مظفرˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این قطار مسافربری که از سیستان و بلوچستان عازم تهران بود در نزدیکی شهر یزد دچار حادثه خارج شدن از ریل شد که در نتیجه آن چند واگن این قطار از ریل خارج و منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از مسافران آن شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: با کسب خبر از وقوع حادثه یاد شده بلافاصله ستاد بحران در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تشکیل شد و با برقراری ارتباط تلفنی با جمعیت هلال احمر استان یزد و استان های همجوار دستورات لازم ستادی برای اعزام نیروهای امدادگر و نجاتگر واکنش سریع هلال احمر به محل وقوع سانحه داده شد.

وی اضافه کرد: با قید فوریت های امدادرسانی در مدیریت سوانح 35 نیروی عملیاتی به همراه 15 دستگاه آمبولانس و خوردوی نجات به محل وقوع سانحه خارج شدن قطار مسافربری اعزام شدند.

مظفر اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه یادشده تاکنون نیروهای امدادی هلال احمر با استقرار در محل یاد شده به ارائه خدمات امدادی شامل اسکان و تغذیه اضطراری و حمایت های روانی مسافران و متاثرین از این حادثه مشغولند.

وی گفت: این قطار مسافربری راس ساعت 50 / 23دقیقه در محل ورودی ایستگاه نظرآباد یزد با خارج رشدن لوکوموتیو و دو واگن مسافری دچار سانحه شد که متاسفانه سه نفر از پرسنل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و یک نفر از هموطنانمان کشته و 26نفر دیگر از سوی گروه های امداد رسان هلال احمر به بیمارستان های شهر یزد منتقل شدند .

وی افزود: این قطار مسافربر ی 324 مسافر داشت که بجز مجروحین مابقی مسافرین به تهران اعزام شدند .

مظفر ادامه داد: هم اکنون مسیر جایگزین برای تردد قطارها مسیر اردکان - جندق - بافق پیش بینی شده و با هماهنگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران تردد قطارها مطابق برنامه انجام می شود .

وی افزود: با اعزام کمیسیون عالی سوانح راه اهن به محل وقوع این سانحه علت وقوع در دست بررسی است .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
6
اینم از قطار که میگفتن از همه امن تره...!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
7
يعني چه كه :
"31 نفر حادثه دیده، 27 نفر نجات یافته، 26 نفر مصدوم " حادثه دیده ، نجات یافته و مصدوم چه تفاوتي با هم دارند؟
در هر حال براي از خداوند متعال شادي روح متوفيان و سلامتي مصدومين را خواستاريم و آرزو كنيم كه امنيت تردد با قطار كه ايمن ترين وسيله نقليه كشور است با اين بي احتياطيها به سرنوشت هواپيما و حمل و نقل جاده اي دچار نشود.
نظرات بینندگان