arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱

کاهش دما در نیمه شمالی کشور طی 24 ساعت آینده

به گفته وی، از عصر روز یکشنبه با تقویت بیشترجریانات شمالی بارش ها درسواحل دریای خزرتشدید شده ودریا مواج خواهد شد و گستره بارش ها به دامنه های جنوبی البرز نیز می رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دما در نیمه شمالی کشور طی 24 ساعت آینده خبر داد.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: نقشه های پیش یابی بیانگر ورود یک سامانه بارشی به کشور است ازاین رو طی24 ساعت آینده در شمال غرب، غرب و برخی مناطق جنوب غرب افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران گاهی با رعد و برق پیش بینی می شود و به تدریج با نفوذ جریانات شمالی به کشور در سواحل دریای خزر نیز بارندگی شروع خواهد شد.

به گفته وی، از عصر روز یکشنبه با تقویت بیشترجریانات شمالی بارش ها درسواحل دریای خزرتشدید شده ودریا مواج خواهد شد و گستره بارش ها به دامنه های جنوبی البرز نیز می رسد.

امیدوار اظهار داشت: از روز دوشنبه وطی روز سه شنبه دامنه  فعالیت این سامانه کل نیمه غربی و نوار شمالی کشور را در بر می گیرد و بارش ها در دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس نیز تشدید می شود.

مدیرکل پیش بینی وهشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: این سامانه باهوای سرد همراه بوده وموجب کاهش محسوس دما در سطح کشور بویژه در نیمه شمالی خواهد شد وبارش ها در مناطق کوهستانی وسردسیر به صورت برف خواهد بود.

وی افزود: به سبب پیش بینی بارش شدید باران طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در مناطق مختلف کشور  پیش بینی می شود.

امیدوار یادآور شد: روز یکشنبه در استان های گیلان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و شمال سمنان ، دوشنبه  در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قم ، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان محیط زیست تأکید کرد: روز سه شنبه نیز در استانهای کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، لرستان، کهگیلویه وبویراحمد، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران، گلستان و فارس احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

وی در پایان گفت: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در جاده های کوهستانی رشته کوههای البرز و زاگرس و مناطق مختلف شمال غرب کشور بارش بصورت برف خواهد بود و سبب اختلال در تردد جاده ای می شود. همچنین طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه دریای خزر و طی روز سه شنبه خلیج فارس مواج و توفانی پیش بینی می شود.
نظرات بینندگان