arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۳۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱

زورگیری سامسونگ و ال جی در بازار ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عامل نوشت : فقط سامسونگ و ال جی دو برند لوازم خانگی کره جنوبی در سال ۹۰ بیش از سه میلیارد دلار در بازار ایران فروش داشته‌اند و این رقم بیش از تخلف سه هزار میلیارد تومانی بانکی اخیر و بالاتر از تمام سرمایه مورد نیاز برای انتقال آب دریای خزر به مرکز ایران است!

گشتی در بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد شرکت‌های کره‌ای با درج کد مدل‌های جدید روی محصولات قبلی خود، آن‌ها را به عنوان محصولات جدید ارایه کرده و از این مسیر افزایش قیمت‌های خودرا بدون مشکل انجام داده‌اند و این در حالیست که طبق گزارشهای دریافتی سال گذشته از این طریق بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته اند .

پیش فروش ال سی دی و ال ای دی ها گرانقیمت این دو برند را هم به فهرست بالا اضافه کنید ! در حالی که قیمت مانیتور های سامسونگ تا چند ماه پیش به 190 هزار تومان هم نمی رسید امروز و پس از اعمال تحریم ها این شرکت مانیتور های خود را با قیمت 500 هزار تومان و ان هم تحویل چند هفته بعد به مشتریان می فروشد و این چیزی نیست جز دزدی سرگردنه !

جالب این‌جاست که طبق قوانین کشور کره هیچ برند لوازم خانگی غیر کره ای نمی تواند محصولات خود را به این کشور صادر کند و تنها دو شرکت کره ای تولید کننده لوازم خانگی ۹۰ درصد بازار این کشور را در دست دارند و سایر برندها مابقی سهم را در اختیار دارند و در خیابان‌های سئول ـ پایتخت کشور کره ـ نیز به‌ندرت اثری از کالاهای خارجی مشاهده می شود .


صنعت لوازم خانگی یک صنعت پر اشتغال است و در حال حاضر با توجه به اینکه تنها ۳۰ در صد بازار لوازم خانگی ایران تولید داخلی است، اگر سهم بازار شرکتهای خارجی محدود شود، بیش از ۲۵۰ هزار فرصت شغلی برای جوانان ایرانی فراهم می شود.

دولت تصمیم گرفته تا واردات این محصولات را ممنوع کند نظر شما چیست ؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
12
36
دم دولت گرم
از خودی که می خوریم هیچ
دیگه از اینا خوردن دردش زیادتره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
1
72
اگر توانستید محصولی تولید کنید که از نظر کیفیت و طول مدت ماندگاری با نمونه های خارجی برابر باشد آن وقت می توانید ادعا کنید که تحریم موثر است . تولید جنس بی کیفیت شاید کار ایجاد کند اما جیب مصرف کننده را خالی می کند . یک کتری برقی ایرانی از تنها تولید کننده ایرانی لوازم خانگی خریدم المنت آن داخل کتری برقی و بدون پوشش است هر بار که آب می جوشانم رسوب آب به المنت می چسبد و در آب مانند ذرات شن پخش می شود و مجبور شدم یک مشابه خارجی آن را بخرم . آیا این ضرر نیست ؟آیا خدا وکیلی چنین مواردی در اجناس خارجی دیده می شود ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
56
12
بايد كاملا" ورود اين كالاها ممنوع بشه
نظرات بینندگان