arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱

جولان چینی ها با خروج رنو از صنعت خودرو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به تهدید شرکت خودروسازی رنوفرانسه برای خروج از بازار خودروی ایران، گفت:با توجه به مشکلات موجود در حوزه خودرو سازی کشورو خروج خودروسازان خارجی از چرخه تولید خودرو، باید بهره وری تولید را افزایش داده و خطوط تولید را بهینه کنیم.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به تهدید شرکت خودروسازی رنوفرانسه برای خروج از بازار خودروی ایران، گفت: خروج شرکت خودروسازی رنو فرانسه از صنعت خودرو کشور، فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی در جهت ارتقای سطح کیفی محصولات است، اما از طرفی نیز چاره ای جز میدان دادن به چینی ها در شرایط کنونی اقتصاد کشور نداریم.

افزود: با توجه به مشکلات موجود در حوزه خودرو سازی کشورو خروج خودروسازان خارجی از چرخه تولید خودرو، باید بهره وری تولید را افزایش داده و خطوط تولید را بهینه کنیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به تحریم های موجود و کناره گیری کردن شرکت های خودروسازی خارجی از خط تولید خودروی کشور، باید در صورت نیاز خطوط تولید را در جهت کمترین وابستگی به قطعات خارجی آن ها را تغییر دهیم.

وی در ادامه اظهارداشت: در شرایط موجود و با توجه به اینکه تولید خودرو در کشور با مشکلات متعددی همراه است، بنابراین چاره ای جز میدان دادن به خودروسازان دیگر از جمله چینی ها نداریم.

این نماینده مجلس نهم، تأکید کرد: خودرو تولید داخل باید با قیمت گذاری که از سوی سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده تعیین می شود ، سریعا به بازار عرضه و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

منصوری بیدکانی تصریح کرد: خودرو خارجی با تعرفه جدید قیمت بالایی عرضه می شود همه این تغییرات نیازمند بازنگری جدید و اعمال سریع بازنگری در بازار تویلید خودرو است.

نماینده مردم لنجان در مجلس افزود: با توجه به نوسانات موجود در بازار ارز در هفته های اخیرو پیش از آن نیز شاهد افزایش قابل توجهی در قیمت انواع خودروهای ساخت داخل بودیم که این افزایش قیمت ها کاذب بوده و واسطه گران علت اصلی آن هستند.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت خودرو زمانی می تواند موثر باشد که بازار داخلی این محصول رقابتی بوده و خودروهای داخلی بتوانند در بازار رقابتی با مشابه خارجی خود رقابت کنند، اما در حال حاضر این طور نیست و خودروهای داخلی توان رقابت در بازارهای بین المللی را ندارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: افزایش قیمت خودرو زمانی می تواند موثر باشد که بازار داخلی این محصول رقابتی بوده و خودروهای داخلی بتوانند در بازار رقابتی با مشابه خارجی خود رقابت کنند، اما در حال حاضر این طور نیست و خودروهای داخلی توان رقابت در بازارهای بین المللی را ندارند.
نظرات بینندگان