arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

توصیه‌های انتخاباتی وزیر ارشاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ارشاد در مورد گشایش فضای مطبوعاتی با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسئولان توصیه کرده‌اند فعلاً بحث روی مصداق‌ها، زیاد برجسته نشود.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یکشنبه 21 آبان در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در سرای روزنامه‌نگاران ایران در جمع خبرنگاران، آن را یک اقدام ایجابی برای ارتقای سطح حرفه‌ای مطبوعات کشور توصیف کرد.

وی گفت: در شرایط فعلی که دشمنان به شیوه‌های مختلف در تدارک آسیب زدن به کشور است، مطبوعات ما می‌توانند برای مقابله با تهدیدها و نیز پیشرفت کشور موثر باشند.

وزیر ارشاد در مورد تحریم خود از سوی دولت ایالات متحده آمریکا اضافه کرد: این هم از کارهای شگفت‌انگیزی است که انجام شده؛ چون کار وزارت ارشاد با مباحث کتاب و سینما و تئاتر و اینها است و در شرایطی که محصولات متنوع و فراوان فرهنگی در کشور منتتشر شده، اینکه آنها به فکر تحریم افتاده‌اند، جای تعجب است.

حسینی افزود: آنها ممکن است با دستگاهی امنیتی و قضایی برخورد بکنند. هرچند آن هم نادرست است و ما طبق موازین خودمان عمل می‌کنیم، اما تحریم وزارت ارشاد جای تعجب است و علیرغم شعارهای آزادی بیانشان، شاید می‌خواهند محصولات فرهنگی ما به دست آنها نرسد.

وی ادامه داد: قبلاً هم اتحادیه اروپا وزیر فرهنگ را در لیست تحریم قرار داده ولی نتیجه‌ای بر آن مترتب نبوده و به نظر می‌رسد که اینها جنبه سیاسی و در آمریکا کاربرد داخلی داشته باشد.

وزیر ارشاد همچنین درباره گرانی کاغذ مورد نیاز ناشران گفت: در ابتدا یک سردرگمی اولیه وجود داشت که باعث شد قیمت کاذبی در بازار ایجاد شود که خوشبختانه با کارگروهی که تشکیل شد، مسئله را دنبال کردیم و الان محموله‌های کاغذ دارد وارد می‌شود و آنچه هم در انبارها هست، دارد عرضه می‌شود و دیگر کسی کاغذ را پیش خودش نگه نمی‌دارد.

حسینی اضافه کرد: نکته دیگر اینکه ارز مبادلاتی در اختیار واردکنندگان قرار می‌گیرد. ما فکر می‌کنیم کاغذ از قیمتی که الان دارد، باید پائین‌تر بیاید و به قیمت واقعی برسیم.

وی در مورد یارانه مطبوعات هم گفت: یارانه‌های مطبوعات استانی را به صورت صد درصدی پرداخت کرده‌ایم و یارانه مطبوعات سراسری هم 50 درصدش را. اگر اعتباری تخصیص پیدا کند، مابقی این یارانه را هم پرداخت می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد به تاخیر افتادن جشنواره دوسالانه کاریکاتور هم یادآور شد: در این مورد دبیر جشنواره دچار بیماری شد و ما دعا می‌کنیم که حال ایشان خوب شود. در غیر این صورت با فرد دیگری آن را برگزار می‌کنیم.

حسینی همچنین گفت: طبیعی است ما مشکلات مالی داریم ولی تاکید ما این است که با صرفه‌جویی‌هایی که انجام می‌شود و با جابجایی برخی اعتبارات بتوانیم جشنواره‌ها را برگزار کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد گشایش فضای مطبوعاتی با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 افزود: ما هیچ محدودیتی در فضای رسانه‌ها مشاهده نمی‌کنیم و فقط مسئولان توصیه کرده‌اند فعلاً بحث روی مصداق‌ها، زیاد برجسته نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: کسی در مورد اینکه فضایی فراهم شود که شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم، حرفی ندارد.

نظرات بینندگان