arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱

مصادرۀ مسکن در اسپانیا پایان رهایی از قسط‌ها نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در اسپانیا اگر کسی به دلیل ناتوانی در پرداخت وام مسکن، خانه‌اش از سوی بانک مصادره شود، با وجود این بنا به قرارداد و قانون، ملزم به پرداخت قسط‌های تعیین شده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ مشکل تخلیه مسکن در اسپانیا حادتر می شود. از همین روی، «قاتلان، تخلیه اماکن را بس کنید» از جمله شعارهایی است که در چند روز اخیر بر شیشه‌های چندین بانک منطقه باسک اسپانیا دیده می شود که از سوی شهروندان ناراضی نوشته شده است.

از آغاز بحران اقتصادی در اسپانیا در سال ۲۰۰۸ تاکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت وام بانک‌ها مجبور به تخلیه خانه‌های خود شده‌اند.

هر چند، «کوچابانک» و «کاخا لابورال» دو بانک اسپانیایی تخلیه اماکن مسکونی را به حالت تعلیق در می‌آورند اما اقدام این دو بانک این مشکل حاد اسپانیا را بطور بنیادین حل نمی‌کند.

در همین خصوص، آلفردو پرز روبالکابا، رهبر حزب سوسیالیست و مخالفان دولت، روز دوشنبه با ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا دیدار می‌کند.

وی می‌گوید «هدف از این دیدار اطمینان یافتن از این است تا کسی برغم امضای تعهدنامه اما بدلیل عدم پرداخت وام و به خاطر شرایط دشوار، خانه‌اش را از دست ندهد.»

با صدور حکم تخلیه منزل مسکونی، جمعه گذشته، «آمایا اِگانیا» بانوی ۵۳ ساله که خود را دیگر صاحب کاشانه‌اش نمی‌دید از طبقه چهارم آپارتمانش در شهر «باراکالدو» باسک اسپانیا پرید و به زندگی‌اش پایان داد.

«خوان لوئیس ایبارا»، رئیس دیوان عالی منطقه باسک اسپانیا می‌گوید:«احساس درد و شرم دارم، شرم؛ چرا که نظام قضایی و عدالتی که من مسئول آن هستم در متوقف ساختن روند تخلیه اماکن مسکونی مردم ناتوان بوده است.»

دو خودکشی در اسپانیا در دو هفتۀ اخیر بدلیل صدور حکم تخلیه مسکن نه تنها دیوان عدالت اتحادیه اروپا را به انتقاد از دولت اسپانیا، بلکه شهروندان اسپانیایی را خشمگین‌تر از پیش و به اعتراضی مضاعف واداشته است.

نظرات بینندگان