arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱

دستور لاریجانی برای بررسی تناقضات مصوبه افزایش جمعیت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس با بیان اینکه رئیس مجلس از کمیسیون اصل نود خواسته تا مغایرت‌های قانونی مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را درباره افزایش جمعیت بررسی و اعلام کنند، گفت: مصوبه این شورا به جای مسائل آموزشی و فرهنگی به مسائل امنیتی، اقتصادی و اجتماعی پرداخته است.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اصلی نشست نمایندگان، بررسی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص طرح افزایش جمعیت بود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری حکم حکومتی امام خمینی(ره) در خصوص ترتیب اثر دادن به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:  بر اساس حکم حضرت امام، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه آموزشی و فرهنگی لازم الاجرا است در حالی که مصوبه اخیر، به مباحث امنیتی، اقتصادی و اجتماعی نیز مربوط می‌شود.

وی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون اصل نود خواسته که تناقضات و مغایرت‌های این مصوبه بررسی و اعلام شود.

افضلی فرد با یادآوری موضوع شکایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور گفت: کمیسیون اصل نود تاکید دارد که در بررسی این پرونده، نمایندگان شکایت کننده نیز حضور داشته باشند و بر همین مبنا در هفته آینده، جلسه‌ای با حضور بذرپاش، زارعی و نجابت برگزار می‌شود و نتیجه آن رسما اعلام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی با بیان اینکه بازدید از منطقه عسلویه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: این کمیسیون در حال جمع‌بندی نهایی برنامه کاری خود است.

 

نظرات بینندگان