arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۵۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱

رابطه رئیس سیا با معشوقه اش چگونه فاش شد؟ / تهدیدهای معشوقه! + سه نظریه در مورد این اتفاق جنجالی!

پلیس فدرال ایالات متحده، از هفته‌ها پیش ماجرای رابطه‌ی جنسی رئیس سیا با پائولا برادوِل را می‌دانسته است؛ این موضوع را اما پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ششم نوامبر به کمیسیون‌های مربوط در کنگره‌ی آمریکا گزارش کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا سرویس‌های امنیتی خارجی پشت سر شریک جنسی دیوید پترائوس بوده‌اند؟ رونده‌ای کاملا خصوصی موجب کناره‌گیری رئیس سیا از مقام خود شده است. اما پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از چه زمانی از موضوع آگاه بوده است؟ آیا پلیس آمریکا عمداً اطلاعات خود را پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرده است؟

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، اینها تنها بخشی از سئوالان مطرح شده در رسانه هاست.

پلیس فدرال ایالات متحده، از هفته‌ها پیش ماجرای رابطه‌ی جنسی رئیس سیا با پائولا برادوِل را می‌دانسته است؛ این موضوع را اما پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ششم نوامبر به کمیسیون‌های مربوط در کنگره‌ی آمریکا گزارش کرده است. دلیل این تأخیر را کمیسیون‌های مسئول در روزهای پیش رو بررسی خواهند کرد.

بر اساس گزارش‌هایی که رسانه‌های مختلف آمریکا منتشر کرده‌اند، کاخ سفید روز هفتم نوامبر – یک روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری – از سوی جیمز کلپر، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا، در جریان امر قرار می‌گیرد؛ یک روز بعد هم خبر به باراک اوباما می‌رسد.

اندکی بعد ژنرال پترائوس در گفت‌وگویی خصوصی از رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد با درخواست کناره‌گیری او موافقت کند. باراک اوباما نیز روز جمعه با این درخواست موافقت می‌کند.

نظریه های پلیس

وقتی که رئیس بزرگ‌ترین سرویس جاسوسی جهان با زنی غیر از همسر خود رابطه‌ای چنین نزدیک برقرار می‌کند، ممکن است سرویس‌های جاسوسی دیگر کشورها در پس ماجرا باشند. شاید هم خود پائولا برادول در پی دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده بوده است. با هر هدفی این عمل انجام شده باشد،کناره‌گیری دیوید پترائوس ناگزیر بوده است.

در مورد این‌که پلیس فدرال از چه زمانی در جریان رابطه‌ی ژنرال پترائوس با پائولا برادول قرار گرفته، نظریه‌های مختلفی وجود دارد.

نظریه نخست: تهدیدهای معشوقه. پلیس فدرال آمریکا چند ماه قبل شکایتی دریافت می‌کند در مورد ایمیل‌های تهدیدآمیزی که ادعا می‌شود پائولا برادول، معشوقه‌ی ژنرال پترائوس، نویسنده‌ی آنهاست. آن‌طور که روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" نوشته، دریافت‌کننده‌ی ایمیل‌ها زنی است که معشوقه‌ی رئیس سیا احتمال می‌داده رابطه‌ی پنهانی او با پترائوس را فاش کند. هویت زن دوم مشخص نیست، اما گفته می‌شود که وی از نزدیکان ژنرال پترائوس است.

اف‌بی‌آی در جریان رسیدگی به شکایت این زن، به ایمیل‌های شخصی پترائوس به پائولا برادول برخورد می‌کند. کارشناسان امنیتی پلیس فدرال تأیید می‌کنند که ایمیل شخصی رئیس سیا هک نشده و خود او نویسنده‌ی نامه‌ها به برادول بوده است. روزنامه "نیویورک تایمز" نیز با اتکا بر اطلاعات منابع دولتی و پارلمانی این جریان را تأیید می‌کند. این موضوع از قرار دو هفته پیش به ژنرال پترائوس اطلاع داده شده است.

نظریه دوم: بررسی نشت اطلاعات. پس از افشای اطلاعات محرمانه دولت آمریکا در تابستان، پلیس فدرال تحقیق برای یافتن منبع درز اطلاعات را آغاز کرد. آن‌طور که خبرگزاری رویترز نوشته، در جریان این بررسی‌ها و به‌طور تصادفی رابطه‌ی خصوصی پترائوس با پائولا برادول برملا شده است.

نظریه سوم: ردپایی در توئیتر. روز شنبه (۱۰ نوامبر/ ۲۰ آبان) در شبکه اجتماعی "توئیتر" پیامی منتشر شد که نظرها را به خود جلب کرد. این پیام بخشی از گفته‌های یک مرد در یکی از فُروم‌های روزنامه "نیویورک تایمز" بود که تابستان گذشته منتشر شده بود. به نوشته‌ی این فرد گمنام، همسرش با یک مقام عالی‌رتبه‌ی ارتش ایالات متحده رابطه‌ی جنسی دارد. این مقام «پروژه‌ای را مدیریت می‌کند که پیشرفت در آن به منزله‌ی نمایش قدرت رهبری آمریکا در جهان» برشمرده خواهد شد. این فرد گمنام نمی‌دانسته چگونه با این موضوع برخورد کند. به فرض درستی این ادعا مشخص نیست که نویسنده‌ی جملات همسر پائولا برادول بوده یا سخن از مقام عالی‌رتبه‌ی دیگری در سپهر سیاسی آمریکا در میان بوده است.

از پرونده معشوقه‌ی ژنرال پترائوس به عنوان سنگ بزرگی در مسیر ناهموار توافق باراک اوباما با مجلس نمایندگان آمریکا نام برده می‌شود؛ مجلسی که جمهوری‌خواهان بیشتر کرسی‌های آن را در اختیار دارند. در روزهای آینده دولت آمریکا نه تنها باید بر سر راه‌های برون‌رفت از بحران مالی با نمایندگان به توافق برسد و به پرسش کمیسیون‌های مختلف در مورد حمله به کنسولگری ایالات متحده در بنغازی پاسخ دهد، بلکه باید خود را برای سؤال‌های بیشتر در مورد "نقش" دولت و پلیس فدرال در پرونده‌ی ژنرال پترائوس آماده کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خواننده انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
4
32
زیادی دیگه این یارو بزرگش کردید برکنار شد که شد چه اهمیتی داره که زندگی اون زنه را نوشتین از خود اینم چند بار نوشتین مشکل مردم ایران مگه اینه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
5
28
ایا این رابطه به منافع مملکتشون ضرر زده؟
اگه زده خوب نیست اگه آسیبی نزده کوچکترین اهمیتی نداره
نظرات بینندگان