arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱

هیلاری کلینتون: فقط میخواهم بخوابم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیلاری کلینتون در پاسخ به سوالی درباره ادامه حضورش در عرصه سیاست‌ آمریکا پس از انتخابات 2012 گفت: من فقط می‌خواهم بخوابم!

به گزارش نامه به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتخاب مجدد باراک اوباما به پایان رسید تا ترکیب جدید کابینه اوباما بدون هیلاری کلینتون به یکی از مسائل داغ محافل سیاسی تبدیل شود.
 
هیلاری کلینتون از چندین ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود که در صورت پیروزی دموکرات‌ها در این انتخابات قصد ادامه حضور در سمت وزیر خارجه آمریکا را دیگر ندارد و تمایل دارد به زندگی خصوصی‌اش بازگردد.
 
دموکرات‌ها بر این باورند که کناره‌گیری کلینتون از سمت وزیر خارجه آمریکا مقدمه‌ای برای حضور وی در  رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016 باشد.

 

هیلاری و بیل در دورانی که در سیاست نقش کلیدی نداشتند. آیا او سودای ریاست جمهوری و ثبت نام خود به عنوان نخستین رئیس جمهور زن آمریکا است یا به این روزها باز می گردد؟
 
وی در اولین اظهارنظر رسمی درباره احتمال ادامه حضورش در عرصه سیاست آمریکا به ویژه انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2016 تنها به گفتن یک جمله بسنده کرد و گفت: من فقط می‌خواهم بخوابم!
 
در همین حال نتایج یک نظرسنجی در ایالت آیووا آمریکا نشان می‌دهد که بسیاری از دموکرات‌ها خواهان کاندیداتوری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا هستند.
 
پیش‌بینی می‌شود سناتور جان کری از ایالت ماساچوست و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا که در سال 2014 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود، جانشین کلینتون شود.
 
کلینتون در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز گفت: من فقط می‌ خواهم بخوابم، ورزش کنم و برای تفریح به مسافرت برم، من می‌خواهم قدری آسوده باشم و این یک چیز عادی است اما در طول 20 سال گذشته هیچ یک از این کارها را انجام ندادم.
نظرات بینندگان