arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

سه زن، یک ژنرال و یک راز سر به مهر!

الن دالس مدیرکل سی آی ای طی سال های 1953 تا 1961، به اعتراف خواهرش نه به خاطر داشتن یک معشوقه بلکه به خاطر داشتن حدود ده معشوقه از کار کناره گیری کرد. الن دالس حتی ارتباطی با ملکه سابق یونان نیز داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه لیبراسیون در دو مقاله جداگانه درمورد روابط مخفی ژنرال پترائوس با نوسینده زندگی نامه اش، که دو صفحه اصلی این روزنامه را به خود اختصاص داده نوشته است:« سه زن، یک ژنرال و یک راز سر به مهر: این صحنه تئاتر کلاسیکی است که منجر به سقوط یکی از با استعدادترین ژنرال های ارتش امریکا شد، قهرمان (!) جنگ عراق و رییس سازمان سی آی ای از سال 2011.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ ژنرال دیوید پترائوس 60 ساله ای که تا چندی پیش، یک زاهد، یک ورزشکار و یک همسر وفادار شناخته میشد که اکنون البته یک معشوقه نیز دارد.

این ماجرایی است که روز جمعه گذشته امریکا از آن اطلاع یافت و به کلی مبهوت شد.

پائولا برادول زیبا و جاه طلب، کسی که کتاب بیوگرافی تقدیر آمیزی از ژنرال پترائوس را به انتشار رسانده است.

لیبراسیون در ادامه گزارش خود به این نکته اشاره کرده که پائولا بیست سال از ژنرال پترائوس جوانتر است و او نیز مانند ژنرال پترائوس متاهل بوده و دارای دو فرزند نیز هست.

روزنامه لیبراسیون عنوان کرده است که وی چندی پیش چند نامه الکترونیکی تهدید آمیز به یکی از نزدیکان ژنرال پترائوس نوشته بوده، که این فرد سوم به نوعی مانع رابطه وی و ژنرال پترائوس بوده است.

هویت این فرد سوم نیز که یک زن است همچنان ناشناخته باقی مانده.

این روزنامه در ادامه مینویسد: اف بی آی ماه ها به رابطه خارج از چهارچوب پترائوس پی برده و به مقامات بالاتر گزارش داده بوده است.

در ادامه گزارش روزنامه لیبراسیون آمده است:« شوک بزرگی در ایالات متحده امریکا رخ داده است، جایی که او را «استاد جنگ» میخوانند.

روزنامه لیبراسیون در ادامه به نقل از بروس هافمن استاد دانشگاه جرج تاون نوشته است:« او یکی از قهرمانان من است... پترائوس یکی از بزرگترین ژنرال های امریکایی است، او کسی است که در عراق به موفقیت دست یافت، کاری که کسی گمان نمیکرد امکان پذیر باشد.»

این روزنامه در ادامه، به این نکته اشاره میکند که ژنرال پترائوس اولین رییس سی آی ای نیست که پست خود را به خاطر فشار افکار عمومی از دست میدهد.

الن دالس مدیرکل سی آی ای طی سال های 1953 تا 1961، به اعتراف خواهرش نه به خاطر داشتن یک معشوقه بلکه به خاطر داشتن حدود ده معشوقه از کار کناره گیری کرد. الن دالس حتی ارتباطی با ملکه سابق یونان نیز داشته است.

روزنامه فیگارو نیز در مقاله ای به موضوع کنار رفتن ژنرال پترائوس از مقام ریاست سی آی ای پرداخته است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ فیگارو در این رابطه نوشته است: حسادت، جاه طلبی و قدرت غالبا ترکیب چنین چیزهایی به فاجعه و تراژدی های یونان باستان منجر میشود، کناره گیری ناگهانی ژنرال پترائوس کسی که گفته میشود سودای ریاست جمهوری در سال 2016 را در سر داشته است، در پی رقابت دو زن رخ داد.

چند روز پس از انتخابات ریاست جمهوری امریکا، مسایلی مطرح شد که منجر به سوالات بی پاسخی شده است؛ همه چیز با کتاب بیوگرافی و معشوقه پترائوس آغاز شد، زنی به نام پائولا برادول، 40 ساله که توسط نامه الکترونیکی، زن دیگری را مورد تهدید قرار داده، زنی که گمان میشود رقیب عشقی دیگری است.

روزنامه فیگارو بر خلاف روزنامه لیبراسیون که هویت زن را نامشخص عنوان کرده است، هویت این زن را افشا کرده و او را ژیل کلی معرفی کرده است.

روزنامه فیگارو در گزارش خود ادامه داده است:« ژیل کلی زنی 37 ساله است که در دفتر ارتباطات بین وزارت خارجه و ستاد مشترک عملیات تامپا واقع در فلوریدا مشغول به کار است.»

گمان میرود ژیل کلی از دریافت این نامه های الکترونیکی به تنگ آمده بوده، او دوست طولانی مدت ژنرال پترائوس بوده است و این موضوع منجر به این شد که اف بی آی در جریان ماجرا قرار گیرد.

روزنامه فیگارو در ادامه گزارش خود نوشته است:« سرویس های امنیتی روابط بین دیوید پترائوس و پائولا را کشف کرده بودند و به این نتیجه رسیده بودند که این رابطه خطری برای امنیت ملی به شمار می رود چرا که به نظر میرسیده است، پائولا برادول توانسته است به حساب جی میل شخصی ژنرال پترائوس دست پیدا کند، اما اف بی آی نهایتا به این جمع بندی میرسد که این رابطه مانعی جدی ندارد و توجه خود را به احتمال شانتاژ علیه رییس سازمان سی آی ای معطوف میکند.»

نظرات بینندگان