arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

زمان انتقال ضریح جدید امام حسین(ع) به کربلا تعیین شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر نوشت:

ضریح جدید حرم سیدالشهدا(ع) که چندی پیش با حضور مقامات، مسئولین و محبین اهل بیت (ع) در شهر قم پرده برداری و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته بود به حول و قوه الهی همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) طی مراسمی خاص به سمت کربلای معلی حرکت داده خواهد شد.

طی هماهنگی های به عمل آمده هیئت رئیسه ستاد بازسازی و هیئت امنای ساخت ضریح، این اثر ارزشمند ابتدا از قم به تهران منتقل شده و بعد از چند روز که در مصلای تهران در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت از استان های قم، مرکزی، لرستان و خوزستان عبور داده خواهد شد و در نهایت در دهه اول ماه صفر به کربلا خواهد رسید.

عباسی فر اعلام داشت: قرار شده با حضور جدی مسئولین وزارتخانه ها و سازمان هایی که وظیفه تأمین امنیت و دیگر امور را به عهده دارند ضریح جدید با برنامه ریزی دقیق در شهرهایی که در مسیر رسیدن به جنوب کشور و خروج از مرز شلمچه قرار دارند با تمامی توان و در انجام مسئولیت هایی که برعهده دارند تلاش نمایند.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی اظهار داشت: با توجه به ظرافت سازه و زحمات زیادی که سازندگان آن متحمل شده اند تمامی دست اندرکاران برآنند که با محاسبه همه موارد لازم این هدیه بی نظیر که قرار است روی مضجع شریف سرور و سالار شهیدان نصب شود به سلامت به کشور عراق منتقل گردد.

عباسی فر گفت: مهندس پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات به مسئولین ستادهای 5 استانی که در مسیر انتقال ضریح قرار دارند تأکید نموده که با بهره گیری از توان همه مسئولین استان ها تلاش کنند تا انشاالله ضریح جدید بدون هیچ آسیبی در میان شور و شوق و عرض ارادت ملت مسلمان و خداجوی ایران اسلامی به کربلای معلی انتقال یابد.

معاون فرهنگی ستاد عتبات از آمادگی کامل همه دستگاه ها و مسئولین برای این اقدام خبر داد و اظهار امیدواری کرد انشاالله با نصب این ضریح که حقیقتا شاهکار هنر اسلامی ایرانی است تا سالیان سال زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با دیده تقدیر و سپاسگذاری از این اقدام شایسته خواهند نگریست.

وی در خاتمه اعلام نمود بزودی اخبار دقیقتری از نحوه انتقال و نصب ضریح مذکور به اطلاع محبین اهل بیت علیهم الاسلام خواهد رسید.
نظرات بینندگان