arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

عرضه ارز صادرکنندگان با نرخ مبادله‌ای در مرکز مبادلات آغاز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی از آغاز عرضه ارز صادرکنندگان در اتاق مبادلات ارزی خبرداد و گفت: عرضه ارز صادراتی در این مرکز به تدریج بیشتر می‌شود، ضمن اینکه قیمت خرید ارز از صادرکنندگان به نرخ مبادله‌ای خواهد بود.

به گزارش مهر، صمد کریمی گفت: عرضه ارز صادرکنندگان در اتاق مبادلات ارزی آغاز شده است و امید می‌رود که استقبال صادرکنندگان روز به روز از این اقدام بیشتر شود.

کریمی ادامه داد: پس از راه اندازی مرکز مبادلات ارزی کشور روند جذب ارزهای با منشاء خارجی در سیستم بانکی از طریق این مرکز تقویت شده و رو به افزایش است.

به گفته وی، در این خصوص مشتریان از طریق مرکز مبادلات ارزی به بانکهای عامل مستقر در مرکز هدایت شده تا با توجه به مقررات ارزی نسبت به فروش ارز خود به نرخ مبادله ای اقدام کرده و واردات از محل ارزهای با منشاء خارجی یا سپرده گذاری ارزی صورت گیرد.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی ادامه داد: بدیهی است برخی صادرکنندگان غیرنفتی در این گروه قرار می گیرند که البته هدف سیاستگذار پولی و ارزی کشور هدایت منابع ارزی تمامی صادر کنندگان غیر نفتی به سیستم بانکی و مرکز مبادلات ارزی است.

وی در پاسخ به این سئوال که نرخ خرید ارز از صادر کنندگان در اتاق مبادلات ارزی به چه صورت است؟ گفت: در حال حاضر نرخ مدنظر بانک مرکزی نرخ مبادله ای خواهد بود اما در این خصوص موضوع در مرحله تصمیم سازی توسط سازمان‌های ذیربط و کمیته های ویژه قرار دارد به طوری که در مورد فرایند کار ، سامانه های مرتبط ، مشوق ها و سایر موضوعات ارائه ارز صادر کنندگان در اتاق مبادلات ارزی تصمیم گیری لازم صورت خواهد گرفت و متعاقبا از سوی بانک مرکزی و سایر وزارتخانه های ذیربط اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

کریمی اظهارداشت: البته مرکز مبادلات ارزی هم اکنون نیز پذیرای صادرکنندگان غیر نفتی جهت عرضه ارز به نرخ مبادله ای است.
نظرات بینندگان