arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

جزئیات بررسی مرگ ستار بهشتی در کمیسیون امنیت ملی

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: درهمین ارتباط دواتگری از حقوقدانان برجسته قضایی و از اعضای کمیسیون ماموریت پیدا کرد تا در کلیه مراحل بررسی به نمایندگی از طرف کمیسیون حضور جدی و فعال داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه بررسی مرگ ستار بهشتی در این کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: در همین ارتباط دواتگری از حقوقدانان برجسته قضایی و از اعضای کمیسیون ماموریت پیدا کرد تا در کلیه مراحل بررسی به نمایندگی از طرف کمیسیون حضور جدی و فعال داشته باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، در جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس محسنی ثانی رئیس کمیته امنیت این کمیسیون گزارش مبسوطی از نشست کمیته با مسئولان قوه قضائیه ، نیروی انتظامی و پلیس فتا با موضع بررسی مرگ ستار بهشتی وبلاگ نویس به کمیسیون ارائه کرد و بنا بر این شد گزارش اولیه کمیسیون تهیه و در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گیرد.

لازم به توضیح است که گزارش نهایی پس از بررسی های بیشتر و کسب گزارشات بخش های مختلف از جمله گزارش آزمایشات و تحقیقات پزشک قانونی ارائه خواهد شد.

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: درهمین ارتباط دواتگری از حقوقدانان برجسته قضایی و از اعضای کمیسیون ماموریت پیدا کرد تا در کلیه مراحل بررسی به نمایندگی از طرف کمیسیون حضور جدی و فعال داشته باشد.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موضوع را به دقت پیگیری خواهد کرد تا همه ابعاد  مرگ ستار بهشتی روشن شود و ملت ایران در جریان آن قرار گیرند. همچنین کمیسیون از قوه قضائیه نیز می خواهد که کلیه ابهامات و سئوالات مطرح را بررسی و شفاف سازی نماید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه گفت: بررسی لایحه گذرنامه موضع بعدی دستور کار کمیسیون بود . در این لایحه مصوب شد که برای اشخاص کمتر از 18 سال تمام و افراد تحت ولایت و قیمومیت که از ولی یا قیم خود اجازه کتبی دارند گذرنامه صادر می شود. همچنین صدور گذرنامه برای خانم های مجرد زیر 40 سال با موافقت ولی قهری وی و در غیر این صورت با حکم حاکم شرع امکانپذیر است. ادامه بحث پیرامون لایحه مذکور به جلسه بعدی موکول شد.

نقوی حسینی همچنین گفت: در این جلسه کمیسیون خانم بیات و بت کلیا از هیئت اعزامی به کمک کانادا و شرکت در اجلاس بین المجالس گزارشی از اجلاس مذکور ارائه کردند.
نظرات بینندگان