arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱

قرائتی: دیدن فیلم و خواندن روزنامه مانع رشداست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس ستاد اقامه نماز کشور به مبلغات مذهبی گلستان خطاب به مبلغات گفت: مستحبات را روان و دقیق ذکر کنید و ادای بزرگان را در نیاورید، برای هر فرد باید ظرفیت و گنجایش خاصی در نظر گرفت تا مستحبات را بگویید.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی پیش از ظهر چهارشنبه در گردهمایی بزرگ مبلغات حوزوی و سنتی با محوریت آسیب شناسی خرافات و موهومات در جلسات بانوان گفت: مبلغات باید به دختران جوان و نوجوان توجه بیشتری کنند و آنان را به عنوان جامعه هدف در نظر بگیرند.

وی خطاب به بانوان مبلغ افزود: در جلسات خود از خطبه های معتبر سخن بگویید، واضح و روشن و روان حرف بزنید تا همه افراد حاضر در جلسه آن را بفهمند.

قرائتی اظهار داشت: سخنرانی های ائمه و معصومین اغلب در یکی دو دقیقه خلاصه می شد که به دلیل کلمات قصار بود، کم حرف بزنید و برای سخنان خود نیز دلیل و مستند داشته باشید، از آیات و احادیث نیز با ذکر دلیل و سند استفاده کنید.

وی تصریح کرد: مستحبات را روان و دقیق ذکر کنید، ادای بزرگان را در نیاورید، برای هر فرد باید ظرفیت و گنجایش خاصی در نظر گرفت تا مستحبات را بگویید.

فقیه عادل حجت در موضعگیریهای سیاسی باشد

قرائتی اذعان داشت: در موضع گیری های سیاسی و ... خود حجت را فقیه عادل بی هوس در نظر بگیرید، حزب و...برای ما حجت نیست، فقیه عادل و بی هوس حتی اگر راهش غلط هم باشد حجت دارد.

وی ادامه داد: هر چیزی که به ذهنتان می رسد را با یک اسلام شناس در میان بگذارید، برخی حرف ها را نباید بی مقدمه گفت زیرا خطرناک است، حدیث های سنگین نقل نشود،برای هر حدیث باید منبع و دلیل موثق داشته باشیم.

قرائتی تاکید کرد: رویای صادقه یک هفتادم وحی است، بسیاری از خوابها دروغ است، پس خوابها را نقل نکنید و قرآن را که 100 درصد وحی است را مورد استفاده قرار دهید.

وی در ادامه گفت: مجالس خود را زود تمام کنید، مفید باشد و روی مسائلی چون نماز و آیین همسرداری تاکید و شعر و تاریخ را در کمترین میزان خود استفاده کنید و بخشی از سخنان خود را به ترجمه آیات قرآن اختصاص دهید و احادیث و روایات را از رو بخوانید.

مبلغان فیلم نبینند

قرائتی خاطر نشان کرد: راه رشد شما اینست که فیلم نبینید، من از ابتدای انقلاب فیلم ندیده ام و روزنامه هم نمی خوانم، روزنامه باعث به روز شدن علم شما نمی شود بلکه تفسیر بخوانید، من نه فیلم دیده ام و نه روزنامه خوانده ام اما 40 کتاب نوشته ام.
نظرات بینندگان