arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۹۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱

روايت رحيمي از خط فقر جهاني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رئيس جمهوري با بيان اينکه هم‌اکنون اکثريت ملت‌هاي فقير تاوان سوء استفاده و سوء مديريت‌ها را مي‌پردازند، گفت: در حال حاضر براساس معيار قدرت برابري خريد 800 ميليون نفر زير خط فقر مطلق زندگي مي‌کنند.

به گزارش مهر، محمدرضا رحيمي در اختتاميه سومين اجلاس وزراي کشورهاي عضو کميسيون اقتصادي - اجتماعي ملل متحد در آسيا و اقيانوسيه با موضوع”مشارکت عمومي - خصوصي براي توسعه زيرساخت" در تهران گفت: تحقق آرمان‌هاي بشري براي زندگي سعادتمند متضمن رفع جنگ، تبعيض، فقر و برقراري کرامت انساني، آزادي، صلح و توسعه پايدار است.رحيمي اظهار داشت: مطالعات و پيش بيني‌هاي انجام شده تصوير مناسبي از تحقق اهداف توسعه هزاره در افق 2500 را نشان مي‌دهد.وي با بيان اينکه بسياري از مردم جهان کماکان بايد با فقر در آينده دست و پنجه نرم کنند، اين وضع را ناشي از مديريت ناکارآمد حاکم بر دنيا دانست که از ويژگي‌هاي آن، حاکميت نظام سلطه بر مراکز قدرت و مديريت اقتصادي در انحصار چند دولت خاص است.

معاون اول رئيس جمهور افزود: اکنون اکثريت ملت‌هاي فقير بايد تاوان سوء استفاده و سوء مديريت‌ها را بپردازند؛ از جمله تبعات بحران اقتصادي جهان، توسعه نيافتگي و گسترش فقر است. در منطقه آسيا و اقيانوسيه هم اکنون نرخ بيکاري 4.6 درصد است که در مقايسه با 9.5 درصد آمريکاي شمالي و 8.1 درصد آفريقا داراي کمترين نرخ بيکاري است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
0
6
جانا سخن از زبان ما می گوئی
نظرات بینندگان