arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱

مرسی سفیر مصر از اسرائیل را فراخواند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
س از پایان بیش از 20 حمله مرگبار موشکی که از طریق هوا و دریا اهدافی در نوار غزه را منهدم کرد رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به غزه در چند روز آینده خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، مقامات رژیم صهیونیستی ادعا کرده اند که حملات هوایی و دریایی به نوار غزه که منجر به کشته شدن ده فلسطینی از جمله احمد جعبری یکی از فرماندهان شاخه نظامی حماس و یک کودک منجر شد واکنشی به حملات موشکی گردان های عزالدین قسام بوده است.

رژیم صهیونیستی همچنین از ادامه دار بودن حملات خود به نوار غزه خبر داد و گفت این حملات تازه بخشی از مرحله اول حملات این رژیم به غزه بوده و به زودی مرحله دوم این حملات که شامل حمله زمینی به غزه است آغاز خواهد شد.

فرمانده عملیات کیست؟

در همین حال سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ˈبنی گانتزˈ، رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم شخصا مسئولیت فرماندهی عملیات علیه نوار غزه را بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین،ˈآفیخای ادرعیˈ خاطر نشان کرد که بر اساس دستورات صادر شده، قرار است ضربات سنگینی علیه حماس ودیگر گروه های مقاومت وارد شود.

ترور اسماعیل هنیه ناکام ماند

واحد مرکزی خبر نیز در گزارشی اختصاصی گفت که رژیم صهیونیستی قصد داشته اسماعیل هنیه نخست وزیر قانونی فلسطین را نیز ترور کندکه موفق به این کار نشده است.

باز شدن درب جهنم

در همین حال گردانهای عزالدین قسام در واکنش به ترور فرمانده خود، این اقدام را به مثابه گشودن درهای جهنم برای صهیونیستها توصیف کردند و دولت منتخب فلسطین به مردم توصیه کرد از بیم حملات احتمالی از مراکز دولتی فاصله بگیرند.

مصر سفیر خود را فرا خواند
از سوی دیگر شبکه خبری الجزیره گزارش داد محمد مرسی رئیس جمهوری مصر درواکنش به حملات امروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه سفیر این کشور در اسرائیل را فراخوانده است. ایرنا نیز در گزارش مشابهی به نقل از الجزیره آورد هاست که مرسی از نماینده دائم مصر در سازمان ملل خواسته است درخواستی را برای نشست فوق العاده شورای امنیت به منظور بررسی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، ارایه کند.

واکنش اتحادیه عرب

در چنین شرایطی اتحادیه عرب که در ماه های گذشته کاملا خود را در گیر مسائل سوریه کرده و به طور  ناباورانه در ساعات اولیه این حملات سکوت کرده بوددر اقدامی ناگهانی اعلام کرده است که خود را برای تشکیل یک نشست فوق العاده برای بررسی حملات اخیر رژیم صهیونیتسی آماده می کند.

موضع آمریکا

با وجودیکه نگرانی های حقوق بشری گسترده ای از حملات هوایی و دریایی اسرائیل به نوار غزه پدید آمده است یک سخنگوی پنتاگون اعلام کرد : امریکا تحولات غزه را به دنبال کشته شدن یک فرمانده نظامی حماس در روز چهارشنبه در یک حمله هوایی اسرائیل از نزدیک دنبال می کند.  به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، سرهنگ دوم ˈ استیفن وارن ˈ گفته است که آمریکا از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارید.

با این حال این زیر نظر داشتن اوضاع از سوی آمریکایی ها به معنی نگرانی آنها از وضعیت کشته شدن زنان و کودکان بیگناه فلسطینی نیست او گفته است آمریکا ما در کنار شرکای اسرائیلی خود در حق آنها برای دفاع از خود مقابل تروریسم خواهد ایستاد.


نظرات بینندگان