arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱

روایت کمال تبریزی از خواب یکی از مدیران تلویزیون و انتقاد «شهریار»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سریال "شهریار" ساخته کمال تبریزی از سریال های قابل توجه صدا وسیما در سال های اخیر است که تا به حال چندین بار از تلویزیون باز پخش شده است.

به گزارش شفقنا، این سریال در یکی دو سال اخیر، یک بار از شبکه آی فیلم و یک بار از شبکه آموزش مجددا به نمایش درآمده است که به استقبال خوبی مواجه شده است.

این سریال که محصول اواسط دهه 80 است در زمان خود نیز با استقبال مواجه شد به گونه ای که در همان زمان پخش این سریال باعث شد تیراژ دیوان شعر شهریار پنج برابر شود.

اما کمال تبریزی برای ساخت این سریال با مشکلاتی مواجه شد. خود او در همان زمان در مصاحبه ای گفته بود: وقتی می خواستم سریال شهریار را بسازم تقریبا همه اعضای شورای عالی تلویزیون با ساخت این فیلم موافق بودند جز یک نفر که رأیش خیلی تاثیرگذار بود.

تا اینکه یک روز بی مقدمه او هم جواب مثبت داد. وقتی بقیه اعضا پرسیدند که چطور شما که تا دیروز مخالف بودید امروز یک دفعه موافق شدید؟ گفت: حقیقت این است که الان هم خیلی مواففق نیستم ولی رای مثبت می دهم چون دیشب خواب شهریار را دیدم که به من گفت: این همه موافقت می کنند تو چرا سنگ می اندازی؟!

سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، شاعر ایرانی بود که شعرهایی به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی داشت. از شعرهای معروف او می‌توان از «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» به فارسی و «حیدر بابایه سلام» (به معنی سلام بر حیدر بابا) به ترکی آذربایجانی اشاره کرد.

این شاعر مردمی در سال ۱۲۸۵ هجری شمی در تبریز به دنیا آمد و  در 27 شهـريـور 1367 در بـيـمارستان مهـر تهـران بدرود حيات گـفت و بـنا به وصيـتـش در زادگـاه خود در مقـبرةالشعـرا سرخاب تـبـريـز به خاک سپرده شد.
نظرات بینندگان