arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱

اسرائیل: در صورت ادامه موشک‌پرانی فلسطینی‌ها، رهبر حماس را هدف می‌گیریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسرائیل کاتز، وزیر حمل و نقل اسرائیل، به بی‌بی‌سی گفته است اگر موشک‌پرانی از نوار غزه متوقف نشود، ارتش اسرائیل اسماعیل هنیه، رهبر حماس، را هدف قرار می‌دهد. وی گفته است هیچیک از رهبران حماس در امان نخواهند بود.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، روز پنجشنبه، ٢٥ آبان (١٥ نوامبر)، سخنگوی پلیس اسرائیل گفت که اصابت موشک های فلسطینی پرتاب شده از نوار غزه به نقاطی در فاصله سی کیلومتری اسرائیل سه نفر را کشته و چهار نفر دیگر را زخمی کرده است.

در نوار غزه، کارکنان مراکز درمانی گفتند که در ساعات اولیه روز پنجشنبه، سه تن از فلسطینیان در حمله هوایی اسرائیل به محلی در نزدیکی شهر خان یونس جان خود را از دست دادند. براساس این گزارش، از زمان آغاز درگیری های اخیر بین اسرائیل و فلسطینیان، یازده نفر در غزه کشته و دست کم یکصد و پانزده تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته منابع فلسطینی، کشته شدگان عبارت بودند از پنج عضو حماس، دو کودک، یک زن و یک مرد سالمند اما هویت دو نفر دیگر هنوز مشخص نشده است.

درگیری های اخیر بین اسرائیل و فلسطینیان روز گذشته و با کشته شدن احمد سعید خلیل الجعبری، فرمانده تیپ عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، در حمله هوایی اسرائیل آغاز شد.

ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، گفته است که عملیات حاضر با هدف تقویت توان بازدارندگی اسرائیل و آسیب رساندن به امکانات موشکی گروه های فلسطینی در غزه به اجرا گذاشته شده است.

در مقابل، مقامات حماس گفته اند که عملیات اسرائیل "به منزله اعلام جنگ" بوده است.

نظرات بینندگان