arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱

زائران عتبات ارز مسافرتی می‌گیرند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: مدیر عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از توافق این سازمان با بانک مرکزی برای حل مشکل ارز همراه زائران عتبات عالیات خبر داد.

مسعود اخوان با اشاره به محدودیت زائران عتبات عالیات عراق برای گرفتن ارز مسافرتی از بانک‌های عامل‌ و با توجه به خودداری‌هایی که این بانک‌ها طبق ضوابط بانک مرکزی برای پرداخت ارز به مسافران عتبات انجام می‌دهند، اظهار داشت: برای رفع این مشکل توافقی با بانک مرکزی داشته‌ایم و اکنون در حال هماهنگی با بانک ملت برای پرداخت ارز مسافرتی به زائران عتبات عالیات عراق هستیم و این مشکل به‌زودی رفع خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر براساس ضوابط بانک مرکزی‌، شعب ارزی بانک‌ها فقط به افرادی که گذرنامه‌، روادید و بلیت داشته باشند، ارز مسافرتی می‌دهند‌.

مدیر عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: زائرانی که با کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت به عراق می‌روند، چون به‌صورت مانیفستی روادید آن‌ها صادر می‌شود و مثل دیگر مسافران روادید ندارند،‌ نمی‌توانند از بانک‌ها ارز بگیرند، بنابراین در حال رفع این محدودیت هستیم.

اخوان تصریح کرد: سازمان حج و زیارت هم‌اکنون برای هر زائر عتبات عالیات، مبلغی ارز به نرخ ارز مبادلاتی می‌گیرد که این پول صرف خرید خدمات مورد نیاز زائران در بخش اقامت و حمل و نقل در عراق می‌شود تا به این ترتیب، هزینه‌ سفر افزایش زیادی نداشته باشد، اما با این وجود گرانی ارز، تأثیر خود را بر نرخ سفر به عتبات عالیت گذاشته و هزینه‌ آن را تا دو برابر افزایش داده است.
نظرات بینندگان