arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۴۰۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۱

نصرالله: سوریه امکان پشتیبانی لجستیکی از غزه را ندارد/ اسرائیلی ها غافلگیر شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ˈسیدحسن نصراللهˈ دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه جنگ اخیر، تنها مختص مردم غزه نبوده ومعرکه ای برای همه ما است، گفت: تمامی آزادگان جهان باید دوشادوش مردم غزه و رزمندگان مقاومت فلسطین بایستندچرا که هم اکنون ما در برابر جلوه ای از رویارویی خون و شمشیر قرار گرفته ایم.

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم شب اول محرم در مجتمع سید الشهدا (ع) ضاحیه جنوبی بیروت با اشاره به شهادت ˈاحمد الجعبریˈ فرمانده جهادی حماس در تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: ما این حادثه را به حماس تسلیت گفته و این تجاوز را به شدت محکوم می کنیم.

** موشک‌های فجر 5 نشان دهنده قوت مقاومت

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی برای تجاوزهای خود نیازمند بهانه نیست، اظهار داشت: پرتاب موشک‌های فجر 5 نشان دهنده حضور قوی مقاومت در نوار غزه است.

وی افزود: تجاوزهای اخیر به غزه، حلقه ای دیگر از سلسله حلقه های مواجهه خونبار میان رژیم صهیونیستی و ملت های منطقه بویژه ملت فلسطین بوده و طبیعتا یکی از مراحلی است که لازم است به آن پرداخته شود.

سیدحسن نصرالله اظهار داشت: دولت صهیونیستی وقتی که منفعتی انتخاباتی، سیاسی یا امنیتی داشته باشد، تجاوزی را آغاز می کند و نیازی به بهانه یا دلیل احساس نمی کند.

** اسرائیلی ها غافلگیر شدند

وی با تاکید بر اینکه این دشمن بنابر عادت خود این بار نیز سراغ حیله و نیرنگ رفته است، گفت: دشمن به شکل ضمنی اعتراف کرده که مقاومت غزه، نیروی بازدارندگی خود را اثبات کرده است.

دبیر کل حزب الله اظهار داشت: اسراییلی ها امروز با اصابت موشک های مقاومت غافلگیر شدند و اعتراف کردند که موشک‌های فجر 5 به تل آویو اصابت کرده است و این مساله پیشرفت مهمی در نزاع میان فلسطین و اسراییل است.

** اسراییل از بحران داخلی سوریه برای حمله به غزه سوء استفاده کرد

سیدحسن نصرالله گفت: اسراییل فرصت پیش آمده را برای هدف قرار دادن غزه و از میان بردن توان موشکی مقاومت مناسب دیده و به نظر مقامات آن، با وجود تحولات اخیر منطقه و درگیری های داخلی سوریه، پیش آمدن همچنین فرصتی بسیار سخت و دور از ذهن خواهد بود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: این امکان وجود دارد که دشمن همان اشتباهی را که در جنگ 33 روزه مرتکب شد، این بار نیز مرتکب شود؛ چراکه در آن جنگ مواضعی را که مدعی می شد، پایگاه های پرتاب موشک بوده، هدف قرار می داد و بعد معلوم می شد که اشتباه کرده است.

سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه ˈهمه ما باید تمام تلاش خود را به منظور متوقف ساختن تجاوزها به غزه به کار گیریمˈ، اظهار داشت: آنچه که این تجاوزها را متوقف می سازد، موضع حقیقی و واقعی کشورهای عربی و اسلامی در قبال اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی است.

وی گفت: متاسفانه برخی مطرح می کنند که آنچه هم اکنون در غزه رخ می دهد، به منظور دور کردن افکار عمومی نسبت به حوادث جاری در سوریه است؛ این کلام بسیار باعث تاسف است چراکه در واقع این اسراییل است که از حوادث منطقه و سوریه به منظور جنگ خود بهره می برد.

** سوریه امکان پشتیبانی لجستیکی از غزه را ندارد

دبیر کل حزب الله افزود: سوریه مشغول مسایل داخلی خود است و توانایی این را ندارد که بخشی از پشتیبانی لجستیکی از غزه باشد.

سید حسن نصرالله گفت: چرا نمی گوییم که اسراییل از درگیری های داخلی سوریه استفاده کرده و تلاش دارد که دشمنان را در منطقه به عنوان دوست جلوه دهد؟

سیدحسن نصرالله گفت: بسیاری از نخبگان عرب طی سال های اخیر مفاهیم اشتباهی را نزد ملت های خود مطرح می کنند که آمریکا می خواهد به مظلومین و مستضعفین کمک کند تا جایی که می شنویم، برخی از مواضع آمریکا تقدیر و ستایش به عمل می آورند.

وی اظهار داشت: معیار آمریکا و غرب، معیاری انسانی، قانونی و حقوقی نیست و آنها تنها به مصالح و منافع خود می اندیشند.

** اعراب از رابطه خود با امریکا استفاده کنند

دبیرکل حزب الله افزود: کشورهای عربی و اسلامی لازم است که رو به سوی غزه آورده و با اراده و عمل به یاری مردم آن بشتابند.

سیدنصرالله گفت: باید از اهالی غزه، سطح قابل قبولی از پشتیبانی به عمل آید و کشورهای عربی می بایست که از روابط خود با آمریکا به منظور فشار بر اسراییل بهره ببرند تا تجاوز خود را به غزه متوقف سازد.

سیدحسن نصرالله گفت: متاسفانه ظاهرا تنها خون شهدا و مظلومین است که سبب بیدار شدن ملت ها و کشورهای عربی می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: هم اکنون خون شهدا، زنان و کودکان غزه، چهره واقعی چگونگی همکاری آمریکا و غرب را با مسایل و حوادث گوناگون آشکار کرده چراکه آمریکا از همان ساعت اول اعلام داشت که از حق اسراییل در دفاع از خود حمایت می کند و این اهالی غزه هستند که دست به تجاوز زده اند.

**انگلیس و فرانسه تنها به فکر منافع خود هستند

دبیرکل حزب الله گفت: دیدیم که انگلیس و فرانسه نیز همین موضع آمریکا را گرفتند و این مساله نشان می دهد که ارزش های انسانی و دفاع از آزادی ها برای این کشورها هیچ معنا و مفهومی نداشته و تنها به فکر منافع خود هستند.

وی افزود: اسراییل اهدافی را در جنگ های 2006 و 2008 مشخص کرد که در محقق ساختن آنها ناکام ماند و شکست خورد؛ امروز نیز می بینیم که اهدافی را که سطح بالایی ندارند، برای خود مشخص کرده که از جمله آنها وارد آوردن بیشترین ضرر ممکن به توان مقاومت فلسطین است.

سید حسن نصرالله گفت: با این حال می بینیم که به شکل ضمنی اعتراف می کنند که مقاومت قدرت بازدارنده خوبی دارد.

وی اظهار داشت: طی روزهای آینده خواهیم دید که اسراییل به این هدف از پیش تعیین شده خود خواهد رسید یا خیر.

دبیر کل حزب الله گفت: تا چند روز پیش اسراییل این‌گونه وانمود می کرد که خواستار صلح و آرامش بوده و وقتی که این جو حاکم شد، طی اقدامی حیله گرانه و فریب کارانه ˈاحمد الجعبریˈ این فرمانده جهادی را به شهادت رساند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
15
14
همه ی ما مدیونیم که به مظلومان کمک کنیم
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
17
16
درود بر حزب الله درود بر مقاومت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
16
16
بارک الله به غیرت نصرا.. و حزب الله نه اون مرسی و اردوغان که سفیرشون تو اسرائل داره میچرخه درود بر آزادگی مردانگی
نظرات بینندگان